PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | z. 37, nr 900 | 5--26
Tytuł artykułu

System wartości a kreowanie sukcesu firmy

Autorzy
Warianty tytułu
System of Values But Company's Progress Creation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sukcesy odnoszone w przeszłości nie gwarantują już przedsiębiorstwu przetrwania w przyszłości, a przeszłość nie może już stanowić podstawy do jej prognozowania. By zachować zdolność adaptacyjną i utrzymać konkurencyjność na rynku musi ono generować nowe rozwiązania, nowe czynniki sukcesu tworzące wyróżniające zdolności (distinctive competencies). Tworząc nowe potencjały, struktury i formy współpracy z otoczeniem, przedsiębiorstwa muszą jednak opierać je na wielu nadrzędnych zasadach i celach, nienaruszalnych nawet w obliczu bieżących zmian w strategiach działania. Muszą być one wierne w stosunku do stałych wartości przy jednoczesnym dążeniu do rozwoju. Muszą mieć wizję końcową wymagającą znaczących zmian i przeobrażeń na drodze do spełnienia swych aspiracji i celów. W wizji tej wartości nadrzędne jako trwały fundament powinny być niezmiennym wzorcem kierunkującym ich działania. (abstrakt oryginalny)
EN
Among different factors of success generated by a company, especially important role is played by accepted and solidified system of value. It is the base of creating corporate culture and corporate identity, as well as the exemplar stipulating current and future activities. Famous companies continuously create new constellation (matches) of progress factors, new strategies in order to avoid the trap of active inertia. However, despite implementing radical changes, they remain faithful to their mission that is based on supervising values. Consequently sticking of system of values makes it easier to create strategy in logical incremental way (growing), fluent, without decisive changes, what is less expensive and easier to realise, because this way of creating the future weakens resistance to change and enlarges engagement of employees in activities stipulating success of a company on the market. (original abstract)
Rocznik
Strony
5--26
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Bloom H., Calori R., de Wool Ph.: Zarządzanie europejskie, Poltext, Warszawa 1995.
  • Collins J.C., Porras J.I.: Przedsiębiorstwa wizjonerskie, cz. I, Menedżer na Świecie (dodatek do miesięcznika "Manager"), nr 4, 1997, s. IV.
  • Finkenzeler U.: Przyspieszenie i usprawnienie procesów, Zarządzanie na Świecie, nr 5, 1997.
  • Handy Ch.: Wiek paradoksu. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996.
  • Handy Ch.: Wiek przeciążonego rozumu. Business Press, Warszawa 1998.
  • Jeżak J.: Zarządzanie przedsiębiorstwem, w: Podstawy ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem, praca zbiorowa pod red. J. Kortana, C.H. Beck, Warszawa 1997.
  • Kompleksowa jakość opiera się na wszechstronnym myśleniu, Zarządzanie na Świecie, nr 11, 1997.
  • Kouzcs J.M., Posner B.Z.: Siedem lekcji na temat kierowania wyprawą w przyszłość, w: Lider przyszłości, praca zbiorowa pod red. F. Hesselbein, M. Goldmmitha i R. Beckharda, Business Press, Warszawa 1997.
  • Makin P., Cooper G., Cox Ch.: Organizacje a kontrakt psychologiczny. PWN, Warszawa 2000.
  • Maslow A.: W stronę psychologii istnienia. IW Pax, Warszawa 1986.
  • Mueller EL: Jak najbliżej klienta, Zarządzanie nas Świecie, nr 5, 1996.
  • Palazzo B.: Sposoby umacniania pewnych wartości i postaw w przedsiębiorstwie, Zarządzanie na Świecie, nr 3, 2001.
  • Penc J.: Decyzje menedżerskie - o sztuce zarządzania. C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • Penc J.: Kreatywne kierowanie. A W "Placet", Warszawa 2000.
  • Penc J.: Strategie zarządzania, cz. 1, A W "Placet", Warszawa 1997.
  • Peters T.J., Waterman R.H.: In Search of Excellence. Lessons from America's Best - Run Companies. Harper Collins, New York 1992.
  • Peters T.J., Waterman R.H.: Poszukiwanie doskonałości w biznesie. Medium, Warszawa 2000.
  • Podstawy sukcesu małych i średnich firm, Zarządzanie nas Świecie, nr 6, 1996.
  • Quinn J.B.: Strategic Change; Logical Incrementalism, in: The Craft of General Management, ed. J.L. Bower. Harvard Business School, Boston 1991.
  • Robbins S.P.: Zachowania w organizacji. PWE, Warszawa 1998.
  • E.H.: Schein, Organizational Culture and Leadership, Jossey Bass, San Francisko - Oxford 1990.
  • Senear P.M.: Decydujące kryterium - potrzeby klienta. Zarządzanie na Świecie, nr 3, 1997.
  • Sternberg: Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998.
  • Stewart A.M.: Uprawnianie w biznesie. Business Press. Warszawa 1998.
  • Sudoł S.: Przedsiębiorstwo. Dom Organizatora, Toruń 1999.
  • Sull D.N.: Why Good Companies Go Bad, Harvard Business Review, nr 4, 1999.
  • Turpin D.V.: Więcej niż doskonałość produktu. Puls Biznesu, nr 29, 1998.
  • Wawrzyniak B.: Odnawianie przedsiębiorstwa. Poltext, Warszawa 1999.
  • Zbiegień-Maciąg L.: Etyka w zarządzaniu, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008107

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.