Warianty tytułu
Ecological Factor as Determinant of Tourist Product Value
Języki publikacji
Abstrakty
W turystyce światowej pojawił się nowy trend wśród turystów, którzy kierują się stanem środowiska naturalnego w momencie wyboru miejsca wypoczynku. Autorzy podają najważniejsze kryteria określające standard miejscowości ekologicznej.
The features of natural environment play the basic role in the development of tourism. Tourism and other fields of economy frequently use the same ecosystems. The results of anthropopressure bring about tourist values degradation and deterioration of rest conditions. On this background sustainable development postulates have been occured as well as alternative explorations for rest within areas free from ecological threat (eco-tourism) have been developed. In this way ecological tourist product becomes competition-making body on a tourist market. The authors present a conception of tourist product value estimation on the grounf of ecological critera, law regulations and ecological monitoring ability. They also propose granting ecological mark for tourist products, constructions and resorts. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
165--173
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008134