PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 855 | 259--263
Tytuł artykułu

Building Competitive Advantage by One-to-One Marketing Based on E-marketplace

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The triumphant expansion of the global Internet Business caused an evolutionary development of business models. The pioneers of the e-Commerce experimented with a multiplicity of new B2B business models, technologies and aplication Designs. On-line catalogs, buyer-specific e-Procurement front Ends, Push technologies and portals were integrated. Digital market places are the representatives of the next generation of e-Commerce-solutions Contrary to the Buy o Sell Side solutions they are specialized to support the interaction between many buyers and many suppliers. In the year 1999 particulary in the USA developed strong vertical market places, thus market places, which are specialized in certain industries or even industry segments Examples are e-Steel, Chemdex and PlasticsNet. The industry-spreading analysis of procurement capacities results in s high proportion of goods, which are industry neutral. Horizontal market places enable the procurement of these goods. One of the problems to be solved when building such marketplaces, is trust to the business partners and security of financial operations between buy and sell side. These are key factors, which can make banks most successful Market place operators! (original abstract)
Ekspansja globalnej gospodarki internetowej spowodowana była ewolucyjnym rozwojem modeli biznesowych. Pionierzy handlu elektronicznego eksperymentowali z nowymi modelami biznesowymi B2B oraz technologiami i aplikacjami Design. Rynki elektroniczne są reprezentantami nowej generacji rozwiązań dotyczących handlu elektronicznego. Wspomagają one wzajemne oddziaływanie między kupującymi a sprzedawcami. W roku 1999 szczególnie w USA rozwinął się silny wertykalny rynek, który jest wyspecjalizowany w określonej gałęzi przemysłu lub segmencie przemysłu. (M.P.)
Rocznik
Numer
Strony
259--263
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008270

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.