PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 524 | 7--22
Tytuł artykułu

Czynniki i mechanizmy funkcjonowania rynku usług ubezpieczeniowych

Warianty tytułu
Factors and Mechanisms of the Market of Insurance Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem opracowania są informacyjno-mentalnościowe uwarunkowania rozwoju rynku ubezpieczeniowego w Polsce. Autor przedstawił podstawowe kategorie rynku ubezpieczeniowego, jego mechanizmy i struktury. Szczególny nacisk położył na rolę świadomości jednostki w podejmowaniu decyzji zakupu dóbr i usług gwarancji bezpieczeństwa, wyjaśniając różnicę pomiędzy świadomością ubezpieczeniową "sensu stricto" i "sensu largo".
EN
The paper deals with the structure, mechanism and conditions of the funcioning of the insurance market. The author describes in detail the participants of the market and concentrates on their mutual relations. The insurance market is presented against a broad spectrum factors which effect it, particularly those of social nature. The crucial category here is the category of "security needs" and "insurance awareness". Relating the mentioned notions to an individual, the author explains the mechanisms of the development of insurance awareness as the main stimulus of the insurance market. (original abstract}
Rocznik
Numer
Strony
7--22
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bariery rynku ubezpieczeniowego w Polsce, Zeszyty Naukowe Fundacji "Międzynarodowe Centrum Rozwoju Demokracji" 1997, z. 23.
  • Holstein-Beck M., Jak być menedżerem, CIM, Warszawa 1995.
  • Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • Monkiewicz J., Perspektywy rozwoju krajowego rynku ubezpieczeń na przełomie XX i XXI wieku, "Gospodarka Narodowa" 1998, nr 8-9.
  • Nowotarska-Romaniak B., Przewidywane zmiany na rynku ubezpieczeń w opinii publicznej, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" 1998, nr 7-8.
  • Szromnik A., Strukturalne problemy marketingu usług ubezpieczeniowych [w:] Metody badań marketingowych, Materiały X Konferencji Katedr Marketingu i Handlu uczelni i wydziałów ekonomicznych, Krynica 24-26IX 1996, AE w Krakowie, Kraków 1996.
  • Ubezpieczenia w gospodarce rynkowej, praca zbiorowa pod red. A. Wąsiewicz, Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.