PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 524 | 55--69
Tytuł artykułu

Tworzenie stowarzyszeń i grup zakupów w handlu (Na przykładzie Polski i Wielkiej Brytanii)

Warianty tytułu
Establishment of Associactions and of Purchase Groups in Trade in the UK
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono zmiany infrastrukturalne w handlu w latach 90-tych oraz procesy integracyjne oraz ich różne formy i rodzaje. Szczególną uwagę Autorka poświęciła działającym od wielu lat stowarzyszeniom detalistów i grupom zakupów w Wielkiej Brytanii i na tym tle próby tworzenia podobnych organizacji w Polsce.
EN
Retailing belongs to those sectors of the economy which are undergoing swift privatisation. So it might be worth investigating such undertakings in the Polish retailing as attemepts at establishing associations and retail buing groups. They can be related to the processes of integration which are taking place in trading enterprises. Cooperation in trade may take different forms depending on the needs, enterprises' potential, implemented goals and used resources. The analysis carried out in the early 90s by S.A. Show, J.A. Dowson and I.N. Harris in the UK, the country which possessesa 100 year long tradition of the functioning of retail buing groups, provide interesting conclusions. Those conslusions may be of interest to Polish entrepreneurs and retailers.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--69
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Czubała A., Integracja pionowa w kanałach dystrybucji, "Handel Wewnętrzny" 1997, nr 1.
  • Dietl J., Handel we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa 1991.
  • Kłosiewicz U., IRWIK przewiduje procesy koncentracji w polskiej dystrybucji, "Życie Handlowe" 1995, nr 12.
  • Krajewski J., Łańcuchy detalistów, "Businessman Magazine" 1996, nr 4.
  • Lewiatan, "Życie Handlowe" 1995, nr 18.
  • Lewiatan '94, "Życie Handlowe" 1996, nr 29.
  • Pilarczyk B., Droga polskiego handlu, "Marketing Serwis" 1996, nr 4.
  • Rabat zastąpi Netto, "Życie Handlowe" 1996, nr 28.
  • Shaw S.A., Dawson J.A., Harris N., The Characteristics and Functions of Retail Buying Groups in the United Kingdom Results of a Survey, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research 1994, nr 1.
  • Słomińska B., Jaki handel? "Życie Handlowe" 1997, nr 39.
  • Strużycki M., Stan i funkcjonowanie handlu w Polsce oraz kierunki jego dostosowania do Unii Europejskiej, "Handel Wewnętrzny" 1996, nr 2.
  • Uwarunkowania rozwoju handlu w Polsce na tle tendencji handlowych, praca zbiorowa pod red. B Pilarczyk, AE, Poznań 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008300

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.