PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 4 | 65--80
Tytuł artykułu

Porozumienia wertykalne we wspólnotowym prawie konkurencji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Vertical Agreement in Competition Legislation of the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Stosunki wertykalne łączą nie konkurentów, lecz partnerów w grze rynkowej, czyli podmioty działające na różnych poziomach obrotu. Z zasady porozumienia takie zwiększają konkurencję międzymarkową (inter-brand competition) kosztem konkurencji wewnątrzmarkowej (intra-brand competition). Najistotniejszą z punktu widzenia obrotu gospodarczego grupę porozumień wertykalnych stanowią porozumienia dystrybucyjne. W artykule omówiono ich najczęściej spotykane formy: transakcje wyłączne, franchising i selektywna dystrybucja.
EN
Vertical relationships connect not competitors but partners in a market deal. Such agreements generally increase inter-brand competition at the cost of intra-brand competition. The most important group of vertical agreements are distribution agreements. The paper discusses their most common forms: exclusive transactions, franchising and selective distribution.(MN)
Rocznik
Numer
Strony
65--80
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.