PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | nr 51 Z prac nad syntetycznymi wskaźnikami koniunktury dla gospodarki polskiej | 93--120
Tytuł artykułu

Jakościowe wskaźniki złożone jako narzędzie analizy koniunktury gospodarczej

Autorzy
Warianty tytułu
Qualitative Composite Indicators as a Tool for Analysing Business Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja założeń i zawartości merytorycznej oraz ocena właściwości formalno-statystycznych jakościowych wskaźników złożonych, budowanych na podstawie niewymiernych informacji cząstkowych, otrzymywanych jako odpowiedzi na pytania testu koniunkturalnego od przedsiębiorstw działających w wysoko rozwiniętych gospodarkach rynkowych. Omówiono istotę testu koniunkturalnego jako źródło danych jakościowych oraz wskaźniki klimatu koniunkturalnego.
EN
The author discusses the use of composite indicators based on qualitative data in monitoring the changes of business activity. The study refers to the experience accumulated in the developed market economies where synthetic indices derived from business survey data (business climate, business confidence, economic sentiment indicator etc.) are widely used in appraising the course of real business. The author begins with the presentation of theoretical premises underlying business surveys as the source of qualitative data on current economic conditions and prospects, supplementing qualitative statistics. Then he presents the experience of Western countries in developing composite indicators based on survey data. The author points to the merits of this method of assessing the tendencies of economic activity. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.