PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1999 | nr 528 | 85--96
Tytuł artykułu

Propaganda gospodarcza (public relations) państwa w dziedzinie handlu zagranicznego. Analiza porównawcza stanu obecnego na przykładzie Polski i kilku krajów zachodnich

Autorzy
Warianty tytułu
The Economic Propaganda (Public Relations) of the State in the Area of Foreign Trade (Comparative Analysis of the State of Affairs Exemplified by Poland and Some Western Countries)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor przedstawia rozważania dotyczące działań państwa ukierunkowanych na promowanie działalności w sferze handlu zagranicznego. Prawidłowe funkcjonowanie propagandy za granicą tworzy podstawę do wzrostu eksportu kraju prowadzącego agitację. Dokonano porównań systemów promocji Polski, Austrii, Francji, Danii, Korei Południowej i Japonii, kładąc nacisk na rodzaje finansowania public relations.
EN
The analysis of the concept "public relations" (PR) is done, in connection with the propaganda and promoting campaigns, the purpose of which is the promotion of all types of activities in the area of foreign trade, as well as the actions aimed at obtaining proper relations with the international environment and creating a positive image of Poland in foreign countries. The foreign trade promotion systems used in Poland, france, Denmark, Austria, South Korea and Japan are compared. The problems connected with the evolution of the system of economic promotion and propaganda in Poland, in view of the experiences of foreign countries are presented. The positive aspects of the PR activities in poland are discussed, and the weak points of the system of economic propaganda and promotion in the country are presented. The governmental actions taking into consideration the needs resulting from the necessary reduction of the enlarging foreign trade deficit, i.e. the reform of the economic centre (as from January 1, 1997), are analysed. Indirectly these actions will result in a modification of the Polish system of foreign trade promotion. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
85--96
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Białecki K.P., Dorosz A., Januszkiewicz W., Słownik handlu zagranicznego, PWE, Warszawa 1993.
  • Bieniek-Białas E., Struktura i organizacja promocji polskiej gospodarki na rynkach zagranicznych, maszynopis, AE, Kraków 1996.
  • Goban-Klas T., Public relations, czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa 1996.
  • Olechowski A., Europa - Maastricht, "Wprost" 1997, nr 1.
  • Wilk A., Największe wyzwanie 1997 r., "Wprost" 1997, nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000008919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.