Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Model of Consumer Demand for Baker's Products
Model popytu na produkty piekarnicze
Języki publikacji
Abstrakty
W referacie został przedstawiony sposób tworzenia modelu indywidualnego popytu na produkty piekarnicze. Wartości, cechy charakterystyczne zachowań czeskich konsumentów zostały oszacowane na podstawie modelu popytu stworzonego i testowanego przez autora. Wynika z niego, że popyt na te produkty jest nieelastyczny z punktu widzenia zarówno cen produktów piekarniczych, jak i dochodów konsumentów. Produkty piekarnicze są traktowane przez większość konsumentów jako produkty podstawowe. Istnieją także możliwości zastępowania chleba przez bułki. (abstrakt oryginalny)
The paper deals with problem of creation of individual demand model for baker's products. Values of basic behaviour characteristics of Czech consumer were computed on the base of demand model, which was developed and statistically tested by the author. It is concluded that the demand for baker's products is inelastic both from viewpoint of prices and consumer's income. Baker's products represent normal necessary goods for average Czech consumer. There are some relationships of subsitution between bread products and roll products. (original abstract)
Rocznik
Strony
451--458
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Garaj V., Sujan L.: Ekonometria. 1. vyd. Bratislava: SNTL/Alfa, 1980. 284 s.
- Husek R.: Ekonometricka analyza. 1. vyd. Praha: Ekopress, 1999. 303 s. ISBN 80-86119-19-X.
- Koutsoyiannis A.: Modern Microeconomics. 2nd edition, London: The Macmillan Press, 1979. 581 p.
- Minarik B.: Statistika III. Brno: PEF MZLU, 1998. 154 s. ISBN 80-7157-189-X.
- Seger J., Hindis R., Hronova S.: Statistika v hospodarstv'i. 1. vyd. Praha: ETC Publishing, edice Manager/Podnikatel, 1998. 636 s. ISBN 80-86006-56-5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009601