PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 909 Wyznaczniki rozwoju przedsiębiorstwa - wartość, koszty, płynność | 177--194
Tytuł artykułu

Wybrane metody pomiaru wartości marki

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera przegląd i ocenę wybranych metod mierzenia wartości marki. Autorka omawia pojęcie i wartość marki. Wśród dostępnych finansowych metod pomiaru wartości marki wyróżnia metody: kosztowe, rynkowe, dochodowe i mnożnikowe. Podkreśla, iż dostęp do niezbędnych informacji warunkuje prawidłowe sporządzenie wyceny. Dobrym rozwiązaniem może być zastosowanie kilku metod, a następnie ustalenie wartości marki na podstawie uzyskanych wyników.
EN
The paper consists of review and estimation chosen methods of brand value measurement. The author discusses conception and brand value. Among all available financial brand value methods, the author mentioned some of them like cost, market, income and multiplier method. The author emphasized the subject of access to information, which is important for making accordant valuation. (A.Ł.)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Aaker D.A.: Managing brand equity. Capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press 1991.
  • Chevron J.: Valuing Brands, on Paper and in Truth. "Brandweek." Jan. 17. 2000.
  • Cravens K.S.: Strategic brand valuation: a cross - functional perspective. "Business Horizons" July- August 1999.
  • Davis S.M.: Brand asset management. Driving profitable growth through your brands. San Francisco: Jossey-Bass 2000.
  • Golawska M.: Definicje marki w literaturze i opinii ekspertów - cz.1 i cz.2. "Marketing i Rynek" 2000 nr 11.
  • Kall J.: Silna marka, istota i kreowanie. Warszawa' PWE 2001.
  • Kapferer J.N.: Strategic brand management. Creating and sustaining brand equity long term. Second edition. London: Kogan Page Ltd. 1997.
  • Keller K.L.: Strategic brand management. Building, measuring, and managing brand equity. New York: Prentice Hall, Upper Saddle River 1998.
  • Marcinkowska M.: Kształtowanie wartości firmy. Warszawa: PWN 2000.
  • Randall G.: Branding. 2nd edition. London: Kogan Page Ltd. 2000.
  • The World's Most Valuable Brands 2000. Interbrand's Annual Survey http://www.mterbrand.com
  • Urbanek G.: Koncepcja kapitału marki. "Marketing i Rynek" 2000 nr 5.
  • Urbanek G.: He warta jest marka (brand equity)? http://www.crrif-ckl.com.pl.
  • Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa: PWN 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009774

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.