PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 540 | 5--16
Tytuł artykułu

Potencjał rynkowy i jego dyfuzyjny mechanizm

Autorzy
Warianty tytułu
Market Potential and Its Diffusive Machanism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia metodę określania potencjału rynku opierającą się na relacjach między obecnymi i skumulowanymi sprzedażami. Jest to zależność paraboliczna bazująca na klasycznym modelu dyfuzyjnym. W opracowaniu zaprezentowano praktyczne metody oceny potencjału rynkowego. Jako przykład przedstawiono rynek samochodowy, wykorzystując dane dotyczące liczby samochodów zarejestrowanych w Polsce w latach 1962-1995.
EN
The paper deals with a simple method of determining market potential, basing on the relations between current and cumulated sales. These relations, in the shape of a parabola form the basis of classical diffusion models. These models, together with the parabolic relations, make it possible to determine the whole development cycle of a product within the limits of its market potential. Owing to these relations it is possible to analyse the effects of mass media and interpersonal communication on the development of a marketable product. The knowledge of these mechanisms makes it possible to pursue the proper policy and strategy of product development on the market. The practical methods of determining market potential and the diffusion model are presented, taking the car merket as an example and using the data on the number of registered cars in Poland in the years 1962-1995. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--16
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Givon M., Mahajan V., Muller E., Software Piracy: Estimation of Lost Sales and the Impact on Software Diffusion, "Journal of Marketing" 1995, vol. 59, s. 29-37.
  • Mahajan V., Sharma S., Buzzell R.D., Assessing the Impact of Competitive Entry on Market Expansion and Incumbent Sales, "Journal of Marketing" 1993, vol. 57.
  • Mynarski S., Analiza substytucyjności i konkurencyjności usług bankowych [w:] Banki a małe i średnie przedsiębiorstwa, Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej "CEM", Kraków 1996.
  • Mynarski S., Dyfuzja obrotów giełdowych, Penetrator, "Wiadomości Gospodarcze", Miesięcznik Analiz i Tendencji Rynku Kapitałowego 1995, nr 6/54.
  • Mynarski S., Dyfuzja popytu i podaży na rynku papierów wartościowych, Penetrator, "Wiadomości Gospodarcze", Miesięcznik Analiz i Tendencji Rynku Kapitałowego 1996, nr 1/61.
  • Mynarski S., Dyfuzja przestrzennych struktur konsumpcji [w:] Zmiany w strukturze konsumpcji 1986-1990, AE, Krakowice 1991.
  • Mynarski S., Rynek potencjalny w strategii marketingowej produktu [w:] Przedsiębiorstwo - Marketing - Strategie, Centrum Badań i Ekspertyz, Katedra Badań Rynkowych i Marketingowych, AE, Katowice 1995.
  • Urban G.L., Hauser J.R., Design and Marketing of New Product, Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, New Jersey 1980.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009807

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.