Czasopismo
2001
|
nr 896 Teoria i praktyka marketingu : materiały na konferencję naukową zorganizowaną przez Instytut Marketingu Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu
|
59--68
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Autor podejmuje problem zarządzania marketingowego w aspekcie rentowności klientów firmy. Koncentruje się na tzw. zarządzaniu portfelem produktów. Pokazuje praktyczne wykorzystanie matrycy portfelowej, która służy do oceny i planowania asortymentu produktów lub przedsięwzięć przedsiębiorstwa realizowanych na poszczególnych rynkach oraz oceny wpływu portfela produktów na sytuację finansową firmy.
The problem of marketing management in the aspects of company's clients' profitability was taken into account in this article. The author concentrated his attention on product portfolio management. Practical using of portfolio matrix, which is important for estimation and planning of product assortment or company's undertaking realized on individual markets and influence estimation of product portfolio on company's financial situation was also presented. (A.Ł.)
Rocznik
Strony
59--68
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Kaplan R.: Zarządzanie kosztami i efektywnością. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
- McDonald M.: Marketing Plans. How to prepare them. How to use them. Butterworth-Heinemann, London 1995.
- Slywotzky A.J., Anderson D.J., Andelman B.:Strefa zysku. PWE, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009993