Czasopismo
2001
|
nr 896 Teoria i praktyka marketingu : materiały na konferencję naukową zorganizowaną przez Instytut Marketingu Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu
|
75--95
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Pierwsza część artykułu zawiera teoretyczne rozważania dotyczące wyboru odpowiedniej strategii marketingowej, wynikające z procesów globalizacji. Przedstawiono cztery orientacje zarządcze determinujące strategię marketingową: etnocentryczną, policentryczną, regiocentryczną oraz geocentryczną. Natomiast w drugiej części artykułu przedstawiono wyniki badań prowadzonych w latach 1998-2000, dotyczące wyboru i oceny strategii marketingowych firm usługowych w Polsce.
First part of that article consists of marketing strategy considerations as a result of globalization process. Four managing orientations determining marketing strategy were presented such as ethnocentric, multicentric, regiocentric and geocentric. Second part of that article shows results of researches from 1998-2000 period, connected with a choice and estimation of marketing strategies in Polish services companies. (A.Ł.)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
75--95
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Hutt M.D., Speh T.W.: Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych. PWN, Warszawa 1997.
- Jenkins M.: The customer centered strategy. Pitman Publishing. London i in. 1997.
- Keegan W.J., Schlegelmilch B.B.: Global Marketing Management. A European Perspective Financial Times. Prentice Hall, Harlow i in. 2001.
- Kujawiński J.: Przemiany w działalności marketingowej firm usługowych a cykl życia produktu, [w:] Zarządzanie marketingowe w sferze usług. Prace Nauk. AE we Wrocławiu, w druku.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000009995