PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 22 | nr 71 | 185--204
Tytuł artykułu

Zarządzanie w nowej ekonomii

Autorzy
Warianty tytułu
Management in New Economics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono trzy orientacje uczącej się organizacji: 1) orientacja na przyszłość, czyli zarządzanie strategiczne; 2) orientacja na marketing, czyli tworzenie systemu troski o klienta; 3) orientacja na jakość i innowacje, czyli doskonalenie jakości i sterowanie procesem innowacyjnym w przedsiębiorstwie.
EN
In the article new conditions of doing business connected with knowledge disseminating were presented. The article provides three learning organization orientations: orientation towards future, orientation towards marketing, orientation towards quality and innovation. Within of confines of orientation towards future, management process focused on strategy formulation and implementation was presented. In case of orientation towards marketing, creating of concern for client system which aims at integrating client into company and building lasting client - company relationship were discussed. For orientation towards quality and innovation quality improvement process and innovation process steering process in company were characterized. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • [1] AVERDUNK K., Przedsiębiorstwojako ucząca się organizacja, Zarządzanie na Świecie, 1997, nr I, s. 33 - 35
  • [2] BOLDT K.. Marketing bezpośredni. Zarządzanie na Świecie, 1998, nr 8, s. 24
  • [3] CASTENOW D., Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996, s. 114.
  • [4] COLVIN G.. Lepiej inwestować ludzi niż w komputery, Zarządzanie na Świecie, 1998, nr 6, s. 19
  • [5] DRUCKER P.F., Praktyka zarządzania. Akademia Ekonomiczna, Kraków 1994
  • [6] GRIFFIN R. W.. Management. Houghton Miffin, Boston 1993
  • [7] GRUDZEWSKI M.W., GAŁCZYŃSKI K" SARNIAK T., Marketing powiązań, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 1998, nr I, s. 7 - 10
  • [8] GRUDZEWSKI EGO W.M.. HEJDUK I. K. [red.J, Przedsiębiorstwo przyszłości. Difin, Warszawa 2000
  • [9] KOTLER Ph., Marketing, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa 1994
  • [10] McKENNA R" Marketing is Everything, Harvard Business Review, 1991, nr 1, s. 69.
  • [11] MOSZKOWICZ M., Strategie o rynkowym trybie adaptacji. Przegląd Organizacji, 1997, nr 3, s. 29.
  • [12] MROCZEK E., Dokąd zmierza współczesny marketing. Przegląd Organizacji, 1994, nr 10, s. 30.
  • [13] OBLÓJK., Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1998
  • [14] OTTO J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H.Beck, Warszawa 2001, s. 77 - 92;
  • [15] PENC - PIETRZAK, Strategiczne zarządzanie marketingiem, Key Text, Warszawa 1999
  • [16] PENC J., Orientacja marketingowa a konkurencyjność firmy, Pieniądze i Więź, 1999, nr 2
  • [17] PENC i.. Wczesne ostrzeganie w strategii przedsiębiorstwa, Organizacja i Kierowanie, 1994, nr 4, s. 53 - 60
  • [18] Podstawy sukcesu małych i średnich firm, Zarządzanie na Świecie, 1996, nr 9, s. 35 - 39.
  • [19] RYDEL M., S. RONKOWSKI, Marketing partnerski, Marketing i Rynek, 1995, nr 9. s. 5
  • [20] STONER J. A., FREEMAN R. A., GILBERT R., Kierowanie, PWE, Warszawa 1997
  • [21] SULL D. N.. Why Good Companies Go Bad, Harvard Business Review, 1999, nr 4, s. 45 - 48
  • [22] THOMAS M. J., Przyszłość marketingu. Marketing i Rynek, 1994, nr 5, s. 4
  • [23] Usunąć główną barierę innowacji. Zarządzanie na Świecie, 1997, nr 3, s. 18.
  • [24] WAGNER P., Dlaczego potencjał ludzki liczy się coraz bardziej. Zarządzanie na Świecie, 1998, nr 8, s. 18.
  • [25] WAGNER P., Zapewnienie kompleksowej jakości, Zarządzanie na Świecie, 1998, nr 6, s. 28-30
  • [26] WAWRZYNIAK В., Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa 1999
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.