PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 564 | 39--51
Tytuł artykułu

Wybrane instrumenty wspomagające komunikowanie się menedżerów z podwładnymi

Warianty tytułu
Selected Methods of Assisting Management-Employee Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikowanie się w organizacji pełni ważną rolę wywierając istotny wpływ na motywację pracowników, ich zadowolenie, zaangażowanie i efektywność. Autor opisuje niektóre metody wspomagania ustnej komunikacji werbalnej, pomijając instrumenty pozawerbalne.
EN
In the first section of the paper, the importance of communication in the work of managers is explored. It often happens that employees, as the recipients of a manageris instructions, offer verbal resistance to these instructions. Hence, the author sets out various employee-types and the ways of overcoming such resistance. He also emphasises the features that should characterise each instruction. Unfortunately, problems in the use of language occur in the statements of managers. Being aware of these may help to improve self-expression. The final section of the paper is devoted to actions and behaviour that improve assertiveness, and thus the ability to fully express oneself in contact with another person or persons, as well as the capacity to present and defend oneis own rights. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--51
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Banaszyk P. [1991], Zarządzanie w biznesie, WWSB, Poznań.
  • Błaut R. [1997], Skuteczne negocjacje, CIM, Warszawa.
  • Fisher R., Ury W. [1990], Dochodząc do "TAK" - negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa.
  • Griffin W.R. [1996], Podstawy zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa.
  • Gut J., Haman W. [1993], Docenić konflikt, Kontrakt, Warszawa.
  • Honey P. [1994], Umiejętność postępowania z ludźmi [w:] Praktyka kierowania, pod red. D.M. Stewart, PWE, Warszawa.
  • Kostecka A. [1997], Umiejętności lidera klubu pracy, KUP, Warszawa.
  • Król-Fijewska M. [1993], Stanowczo, łagodnie, bez lęku - czyli 13 wykładów o asertywności, INTRA, Warszawa.
  • Królik G. [1999], Sposób na słuchacza. Taktyka obrony mówcy przed nieprzyjaznym audytorium, "Personel", nr 3.
  • Nęcki Z. [1995], Negocjacje w biznesie, PSB, Kraków.
  • Nęcki Z. [1996], Komunikacja międzyludzka, PSB, Kraków.
  • Stankiewicz J. [1999], Komunikowanie się w organizacji, ASTRUM, Wrocław.
  • Stoner J.A.F., Wankel C. [1997], Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Warner T. [1999], Umiejętności w komunikowaniu się, ASTRUM, Wrocław.
  • Weinstein K. [1994], Komunikowanie się [w:] Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, pod red. D.M. Stewart, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010670

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.