PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | nr 544 | 49--60
Tytuł artykułu

Produktywność jako determinanta tworzenia wartości firmy

Autorzy
Warianty tytułu
Productivity as a Determinant of Firm's Value Creation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka w opracowaniu omawia produktywność jako czynnik strategiczny tworzenia wartości firmy. Analizuje relacje: produktywność a wartość postrzegana przez klienta, produktywność firmy a produktywność jednostek zewnętrznych, produktywność a model zarządzania oraz produktywność a zasoby niematerialne.
EN
The pursuit of market success gives new senses to many notions. The classical measures of efficiency, effectiveness, quality, used for the measurement and assessment of the satisfaction of consumers' requirements, take on new meanings. The new definition of productivity has been affected by: enlargement of the range of search for new sources of the value added, strong complementarity of the effectiveness evaluation system. In the paper productivity is presented as a strategic factor which creates the value of a firm and the value for a customer. Attention is focused on the analysis of the following relations: productivity and the value perceived by a customer, productivity of the firm and productivity of outside units, productivity and immaterial resources, productivity and the model of management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
49--60
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Coates Ch. [1996], Menedżer wszechstronny. Jak przełamać bariery i zarządzać całą firmą, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • Faulkner D.C., Bowman C. [1996], Strategie konkurencji. Podstawy zarządzania, Gebethner & Spółka, Warszawa.
  • Góralczyk A. [1996], Singapurski program "Produktywność 2000", "Problemy Jakości", nr 3.
  • Karlof B., Ostblom S. [1995], Benchmarking. Równaj do najlepszych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • Mudie P., Cottan A. [1998], Usługi, zarządzanie i marketing, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
  • Obłój K. [1994], Strategia sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  • Piekarz H., [1991], Efekt organizacyjny jako kryterium oceny systemu wytwórczego, AE, Kraków.
  • Porter E. [1992], Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa.
  • Sholz K.A. [1997], Opracowanie programu poprawy produktywności przedsiębiorstwa, "Problemy Jakości", nr 4.
  • Strategor [1995], Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka [1995], pod red. A. Koźmińskiego, W. Piotrowskiego, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010700

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.