PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 899, t. 2 Finanse, bankowość i ubezpieczenia | 296--301
Tytuł artykułu

Kultura ubezpieczeniowa - zarys koncepcji

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kulturę ubezpieczeniową autor traktuje jako składową kultury gospodarowania. Składają się na nią przekonania określające: wartości do realizacji i sposób/sposoby realizacji wchodzących w grę wartości. W artykule autor definiuje "kulturę ubezpieczeniową", zwraca uwagę na rolę kultury ubezpieczeniowej i pośrednictwa ubezpieczeniowego w kształtowaniu ładu w działalności ubezpieczeniowej oraz omawia relacje występujące między kulturą ubezpieczeniową a świadomością ubezpieczeniową.
EN
The author presented insurance culture as a component of management culture. The author defined "insurance culture", paid attention to the role of insurance culture and insurance agency in formation of order in insurance activity. The author discussed relations between insurance culture and insurance consciousness. (M.P.)
Twórcy
Bibliografia
  • Albert M. (1994): Kapitalizm kontra kapitalizm. Kraków: Signum.
  • Banaszak G., Kmita J. (1991): Społeczno - regulacyjna koncepcja kultury. Warszawa: Instytut Kultury.
  • Berger P.L. (1995): Rewolucja kapitalistyczna. Warszawa: Terminus.
  • Czarkowska L. (1999): Antropologia ekonomiczna. Elementy teorii. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
  • Kmita J. (1982): O kulturze symbolicznej. Warszawa: Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury.
  • Kimita J. (1985): Kultura i poznanie. Warszawa: PWN.
  • Kot W. (2000): Społeczno - regulacyjna koncepcja kultury gospodarowania. Zarys problematyki. W: Krzykała F. (2000) (red.): Studia z kulturoznawstwa i socjologii gospodarczej. Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu.
  • Michalak J. (1999): Etyka zawodowa w działalności ubezpieczeniowej i pośrednictwa ubezpieczeniowego. W: Sangowski T. (1999) (red.): Vademecum ubezpieczeń gospodarczych (pośrednika ubezpieczeniowego). Poznań: Saga Printing.
  • Michalak J. (2000): Społeczno-kulturowe znaczenie ratingu. W: Sangowski T, (2000) (red.): Rating jako narządzie oceny zakładu ubezpieczeń. Poznań; AE Poznań.
  • Ossowski S. (1967): Dzieła, t. IV- O nauce. Warszawa: PWN.
  • Pogonowska B. (2000): Makroekonomia w społeczeństwie ponowoczesnym. W: Krzykała F. (2000) (red.): Studia z kulturoznawstwa i socjologii gospodarczej. Poznań: Wydawnictwo AE w Poznaniu.
  • Risiko ist ein Konstrukt. Wahrnehmungen zur Risikowahrnehmung (1993). Knesebeck.
  • Hampden-Turner Ch., Trompenaars A. (1998): Siedem kultur kapitalizmu. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010835

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.