PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 938 Wybrane problemy procesów gospodarczych | 31--42
Tytuł artykułu

Marketing partnerski na rynku dóbr przemysłowych

Autorzy
Warianty tytułu
Partnership Marketing on the Market of Industrial Goods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Główne zadania marketingu partnerskiego to: tworzenie trwałych więzi między dostawcą a odbiorcą, dbałość o satysfakcję klienta, indywidualizowanie podejścia do klienta oraz budowanie łańcucha partnerstwa w kontaktach handlowych. W artykule przedstawiono, w jaki sposób realizowane są wyżej wymienione funkcje marketingu partnerskiego na rynku dóbr przemysłowych, a także wskazano korzyści wynikające z ich stosowania.
EN
The development of the competition on the industrial goods' market was the reason of searching for and improving of customers relations managing methods. The article presents the possibilities of adaptation of marketing based on partnership to industrial goods market and shows its role and importance in building up competitive advantage of a company. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Blenkhom D.L.: How reverse marketing changes buyer-seller roles. "Industrial Marketing Management", sierpień 1991.
  • Fonfara K.: Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. Warszawa 1999.
  • Gordon I.H.: Relacje z klientem. Marketing partnerski. Warszawa 2001.
  • Gummesson E.: Marketing Revisited: The crucial role of the part-time marketer. "European Journal of Marketing" 1991, vol. 25 nr 2.
  • Hutt M.: Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych. Warszawa 1997.
  • Janowicz R., Plencer J.: Jak polscy dekarze rynnę zaprojektowali. W: Marketing przemysłowy. Materiały konferencyjne. Red. H. Mruk. Poznań 1999.
  • Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1999.
  • Mruk H.: Koncepcja marketingu partnerskiego na rynku dóbr przemysłowy. W: Marketing przemysłowy. Materiały konferencyjne. Red. H. Mruk. Poznań 1999.
  • Otto J.: Produkt relacyjny. "Modern Marketing" 04/2000.
  • Przybyłowski K.: Marketing. Warszawa 1998.
  • Reichheld F., Sasser E.: Zero Defections: Quality comes to services. "Harward Business Review" wrzesień-październik 1999.
  • Reichheld F.: The Loyality Effect. London 1996.
  • Siewierski B.: TQM. Zasada wdrażania kompleksowego zarządzania jakością w zespołach. "Personel" 1997 nr 7-8.
  • Światowiec J.: Determinanty rozwoju więzi długookresowych między dostawcą a odbiorcą na rynku dóbr przemysłowych. "Marketing i Rynek" 2001 nr 1.
  • Tesławski M., Ziewiec K.: Programy lojalnościowe - zalety i zagrożenia. "Marketing w Praktyce" 2001 nr 8.
  • Urbaniak M.: Tendencje rozwoju marketingu dóbr przemysłowych w Polsce. W: Marketing przemysłowy. Materiały konferencyjne. Red. H. Mruk. Poznań 1999.
  • Wojciechowski T.: Marketing i logistyka na rynku środków produkcji. Warszawa 1995.
  • Zadowolenie klientów, lecz nie nadmiernym kosztem. "Zarządzanie na Świecie" 1998 nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011303

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.