PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 928 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : integracja i dezintegracja | 42--46
Tytuł artykułu

Strategie przedsiębiorczości z integracją i dezintegracją w tle

Warianty tytułu
Strategies of Entrepreneurship with Integration and Disintegration on the Organizational Horizon
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono przedsiębiorczość jako integralną część procesów integracji i dezintegracji służących kreowaniu długowieczności organizacji. Wyodrębniono cztery typy strategii przedsiębiorczości i wskazano w jaki sposób orientacja strategiczna wpływa na zachowania uczestników organizacji w płaszczyźnie integracji i dezintegracji. Następnie, wyjaśniono wielopoziomowość jako niezbywalną cechę integracji organizacyjnej. (abstrakt oryginalny)
EN
In this conceptual paper Author proposes that entrepreneurship is integral part of the integration and disintegration processes by which organization capture opportunities for longevity. Author inditifies four type of entrepreneurship strategy and shows how a strategic orientation may predict organizations members preference for a particular integration (or disintegration) behavior. Next, Author emphasizes the multileve nature of organizational integration. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bartunek J.M., Necochea R.A.: Old Insight and New Times: Kairos, Inca Cosmology, and Their Contribution to Contemporary Management Inquiry. "Journal of Management Inquiry" 2000 nr 2.
  • Crawford F.A., Mathews R.: The Myth of Excellence: Why Great Companies Never Try to Be the Best at Everything. New York: Crown Business 2001.
  • Gibson C.B.: From Knowledge Accumulation to Transformation: Phases and Cycles of Collective Cognitions in Workgroups. "Journal of Organizational Behavior" 2001 nr 1.
  • Hafsi T.: Fundamental Dynamics in Complex Organizational Change: A Longitudinal Inquiry into Hydro-Quebec's Management. "Long Range Planning" 2001 nr 5, s. 557-583.
  • Jensen B.: Simplicity: The New Competitive Advantage: in a World of More, Better, Faster. Harlow: Perseus 2001.
  • Kelly T.: The Art of Innovation: Success Through Innovation the IDEO Way. New York: Harper Coffins 2001.
  • Kodama M.: Strategic Innovations in Traditional Big Business: Case Study of Communications Business in Japan. "Management Decision" 2001 nr 5, s. 338-354.
  • Kordel P.: Zaufanie w procesie tworzenia strategii. Katowice: AE 2001 (niepublikowana rozprawa doktorska).
  • White J.: Drive Your People Without Driving Them Crazy. New York: Wiley 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011442

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.