Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Marketing Information System in Conditions of Company Internacionalisation
Języki publikacji
Abstrakty
W pierwszej części artykułu scharakteryzowano system informacji marketingowej przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych. W części drugiej przedstawiono wyniki badań dotyczące zasobów informacyjnych polskich przedsiębiorstw na temat klientów i konkurentów. W wyniku badań stwierdzono, że systemy informacji marketingowej tworzone w polskich przedsiębiorstwach w zbyt małym stopniu uwzględniają potrzeby informacyjne związane z prowadzeniem działalności na rynkach międzynarodowych.
In the first part characterised marketing information system of companies on international market. In the second part presented results of researches connected with information resources of Polish companies to the point of clients and rivals. (M.P.)
Rocznik
Strony
321--330
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Ceteora P.R.: International marketing. Seventh ed" Irwin Homewood, Boston 1990.
- Cieślik J.: Zarys teorii internacjonalizacji przedsiębiorstwa. SGPiS. Warszawa 1987.
- Karcz K., Proces dyfuzji innowacji - podejście marketingowe, AE Katowice, 1997.
- Meissner H.G.: Grundlagen des Marketing, Universitat Dortmund, 1990.
- Onkvisit S., Shaw J.J.: International marketing. Analysis and strategy. Maxwell Macmillan International Editions 1990.
- Rymarczyk J.: Internacjonalizacja przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 1996.
- Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. PWN, Warszawa 1992.
- Thomas M.J. ed.: Marketing Handbook, Gower, third edition, ss. 114-115.
- Zachowania podmiotów rynkowych w Polsce a proces integracji europejskiej. Relacje, prawidłowości, porównania międzynarodowe, pr. zb. pod redakcją K. Karcz i Z. Kędzior, AE Katowice, 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011518