PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 951 Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce | 185--203
Tytuł artykułu

Zarządzanie wiedzą - drogą do skutecznego zarządzania strategicznego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono pojęcie zarządzania wiedzą oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych, w tym zwłaszcza informatycznych systemów wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem jako narzędzi ułatwiających zarządzanie wiedzą. Omówiono relacje pomiędzy zarządzaniem wiedzą, zarządzaniem strategicznym, Intranetem i CRM oraz nakreślono przyczyny niepowodzeń związanych z wdrażaniem tych systemów.
EN
The computer aided management system, Intranet and Internet offers companies and their clients many important and not available before advantages, for example individualisation, great reductions in costs and comfort in running a business. Thanks to them the Internet has changed the economical map of the world. The aim of this paper is to describe the significance and the characterization of knowledge management, computer aided management system, to present the correlation between knowledge management, strategic management, Intranet and CRM and to paint out the causes of failures with introducing this systems. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bartczak I.: Kultura partnerstwa. CXO 2/2002, s. 70.
  • Bartczak I.: Narodziny nowego rynku. www.CXO.pl/artykuly/20786.html.
  • "Teleinfo" nr 15, s. 14.
  • Fazlagić A.: Brokerzy wiedzy. "Manager" 2/2001, s. 30.
  • Kalinowski J.: Gospodarka elektroniczna. Mity a rzeczywistość. Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, za: A. Dąbrowska: Internet w dobie nowej ekonomii. "Manager" 2/2002, s. 35.
  • Kiełczewski S.: Zarządzanie strategiczne. Praca zbiorowa, AE Wrocław 1977.
  • Kubacka-Góral K.: Kapitał intelektualny firm a sukces w czasach burzliwych zmian. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 916, Zmiana warunkiem sukcesu, T. I, Wrocław 2001, s. 298.
  • Maciejec L.: Informatyzacja przedsiębiorstwa, czy to takie proste? CXO 1/2002 , s. 36.
  • Mazur A., Jaworska K., Mazur D.: CRM Zarządzanie kontaktami z klientami. www.madar.com.pl.
  • Parylak A.: Infoflow.pl.
  • Parzydło M.: CRM, czyli sprzedaż totalna. "Manager" 1/2000, s. 43.
  • Puchalski T.: Pomoc wzajemna i zysk. CXO 2/2002, s. 37.
  • Sierpacki B.: CRM na rozstajnych drogach. Raport "Teleinfo", listopad 2001, s. 72.
  • Skalska D.: Podano, do stołu. "Pckurier" nr 7/2002.
  • Skalska D.: Dlaczego tak drogo? "Pckurier" 6/2002.
  • Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M.: Przyczyny nieudanych wdrożeń CRM. "Manager" 4/2002, s. 20.
  • Storbacka K., Lehtinen J.: Sztuka budowania trwałych związków z klientami CRM. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001, s. 15.
  • Strojny M.: Zarządzanie wiedzą: wstąp do dyskusji. "Zarządzanie XXI wieku", 1-15.01. 2001.
  • Rzewuski M.: Zarządzanie wiedzą według Compaqa. "Pckurier" 13/2000.
  • Wilczek T.: Przepis na pajęczynę. "Pckurier" 5/2002, s. 58.
  • "Rzeczpospolita", E-biznes nie jest tani, 7.04.2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011700

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.