PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 944 Logistyka przedsiębiorstw w warunkach przemian | 82--89
Tytuł artykułu

Logistyka międzynarodowa w rozwoju biznesu międzynarodowego XXI wieku

Warianty tytułu
International Logistic in International Business Development in 21st Century
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule zwrócono uwagę na szczególny charakter związku pomiędzy biznesem międzynarodowym a logistyką międzynarodową. Sformułowano tezę, że globalny łańcuch logistyczny jako forma integracji a potem internacjonalizacji zarządzania, stanowi dla biznesu międzynarodowego podstawę wykształcenia się nie tylko organizacyjnych i technicznych, ale i ekonomicznych procesów ponadnarodowych. Przedstawiono zarówno miejsce i rolę logistyki w biznesie jak i ważniejsze przesłanki zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie międzynarodowym. (abstrakt oryginalny)
EN
Managing the supply chain is vital for international business. Managing of global supply chain, as a result of integration form and next internationalization has giving a form of base that to make, organizational, technical and economical overnational process. In particular, we described, specifical role of international logistics in an international business context. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bartels F., Pass Ch.: International Business, Competing in the Global Market Place. London: Irwin 2001.
  • Benett R.: International Logistics and Distribution. London: Prentice Hall 1999.
  • Dornier P., Ernst R.: Global Logistics. John Viley 1998.
  • Gołembska E., Szymczak M.: Logistyka międzynarodowa. Poznań: AE 2000.
  • Griffin R., Purtay M.: International Business. Addison Wesley 1996.
  • Hatherall D.: Global Logistics and Distribution Planning. CRC Press 1999.
  • Hill Ch.W.: International Business, Competing in the Global Market Place. London: Irwin 1997.
  • Hines P.: Future Friends in Supply Chain Management. CRC Press 1999.
  • Nowakowski M.K.: Biznes międzynarodowy jako samodzielna dyscyplina studiów i wykładu w Polsce. Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa i gospodarki. Wrocław: AE 2002.
  • Schroeder J., Wojciechowski H.: Wprowadzenie do biznesu międzynarodowego. Poznań: AE 1998.
  • Sznajder A.: Marketing wirtualny. Dom Wydawniczy ABC 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011758

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.