Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
International Logistic in International Business Development in 21st Century
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszym artykule zwrócono uwagę na szczególny charakter związku pomiędzy biznesem międzynarodowym a logistyką międzynarodową. Sformułowano tezę, że globalny łańcuch logistyczny jako forma integracji a potem internacjonalizacji zarządzania, stanowi dla biznesu międzynarodowego podstawę wykształcenia się nie tylko organizacyjnych i technicznych, ale i ekonomicznych procesów ponadnarodowych. Przedstawiono zarówno miejsce i rolę logistyki w biznesie jak i ważniejsze przesłanki zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie międzynarodowym. (abstrakt oryginalny)
Managing the supply chain is vital for international business. Managing of global supply chain, as a result of integration form and next internationalization has giving a form of base that to make, organizational, technical and economical overnational process. In particular, we described, specifical role of international logistics in an international business context. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
82--89
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bartels F., Pass Ch.: International Business, Competing in the Global Market Place. London: Irwin 2001.
- Benett R.: International Logistics and Distribution. London: Prentice Hall 1999.
- Dornier P., Ernst R.: Global Logistics. John Viley 1998.
- Gołembska E., Szymczak M.: Logistyka międzynarodowa. Poznań: AE 2000.
- Griffin R., Purtay M.: International Business. Addison Wesley 1996.
- Hatherall D.: Global Logistics and Distribution Planning. CRC Press 1999.
- Hill Ch.W.: International Business, Competing in the Global Market Place. London: Irwin 1997.
- Hines P.: Future Friends in Supply Chain Management. CRC Press 1999.
- Nowakowski M.K.: Biznes międzynarodowy jako samodzielna dyscyplina studiów i wykładu w Polsce. Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa i gospodarki. Wrocław: AE 2002.
- Schroeder J., Wojciechowski H.: Wprowadzenie do biznesu międzynarodowego. Poznań: AE 1998.
- Sznajder A.: Marketing wirtualny. Dom Wydawniczy ABC 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011758