PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 944 Logistyka przedsiębiorstw w warunkach przemian | 263--281
Tytuł artykułu

Rola strategii ECR w doskonaleniu farmaceutycznych łańcuchów dostaw

Autorzy
Warianty tytułu
The Role of ECR Strategy to Improve Pharmaceutical Delivery Chains
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono możliwości doskonalenia farmaceutycznych łańcuchów dostaw poprzez wprowadzenie strategii ECR (Efficient Consumer Response) i scharakteryzowano jedną z nich, koncepcję EHCR (Efficient Healthare Consumer Response). Efektywna obsługa pacjenta (EHCR) koncentruje się na trzech podstawowych procesach tworzących wartość dodaną w łańcuchu dostaw: Efektywnym Przemieszczaniu Produktów, Efektywnym Zarządzaniu Zamówieniami i Efektywnym Podziale Informacji. Podstawowym warunkiem skutecznego wdrożenia poszczególnych rozwiązań proponowanych przez EHCR jest wykorzystanie w łańcuchu dostaw właściwych dla jej potrzeb technologii informacyjnych, istnienie szeroko pojętego partnerstwa, stosowanie techniki ABC (rachunek kosztów działań) i umiejętne zarządzanie zmianą. W ramach współpracy przedsiębiorstw w łańcuchu dostaw ukształtowanym według koncepcji EHCR, usprawnieniu podlegają: przemieszczanie produktów, zarządzanie zamówieniami oraz podział informacji. W konkluzji wskazano na możliwości zastosowania EHCR w łańcuchach dostaw polskiego sektora farmaceutycznego.
EN
In this paper author presents a possibilities to improve pharmaceuticals supply chains through ECR strategies implementation and characterizes one of them - Efficient Healthcare Customer Response (EHCR) strategy. The scope of the concept included the processes involved in the healthcare products supply chain (including pharmaceuticals). EHCR proposes appropriate solution sets to address inventory management control systems, continuous replenishment processes, product packaging and handling for Efficient Product Movement, pricing administration, purchase order to payment, and sales activated settlement for Efficient Order Management and electronic product identification, point of use data capture and electronic customer information for Efficient Information Sharing. All of this solutions led to improved productivity, increased customer satisfaction, reduced cycle times and lower inventory requirements, reduced paperwork, better date accuracy and more effective communication. The benefits, then, are manifestly greater than just financial economies, with wide-ranging implications for manpower requirements, jobs upgrading, staff morale and, ultimately, patient satisfaction. Which is why EHCR claims to create a value-oriented rather then merely supply-oriented chain. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Baraniecka A.: Wewnętrzne uwarunkowania implementacji strategii logistycznej w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Materiały Konferencyjne IV Międzynarodowej Konferencji Naukowej Ustroń 2000.
  • Baraniecka A.: Wymagania krajowych i zagranicznych firm farmaceutycznych w stosunku do dostawców opakowań" Logistyka 6/2001.
  • Canadian Efficient Healthcare Consumer Response 2001. http://www.eccc.org/ehcrinfo.html.
  • Continuous Replenishment. An ECR Best Practices Report. CCA i CRWG 1994.
  • Efficient Consumer Response for the Pharmacy Supply Chain. "Supply Chain News" Vol. 1, No 3, 1999.
  • Efficient health-care consumer responce. Improving the efficiency of the health-care supply chain. CSC Consulting Inc. 1996.
  • European ECR Scorecaed. Coopers&Lybrand, ECR Europe, Swizterland, Februery 1997.
  • Fechner I., Lewandowska J., Swarccwicz R., Szymański K.: ECR - jak osiągnąć sukces i prześcignąć konkurencję. Poznań: IL i M 1999.
  • Installing ECRx. The Nuts and Bolts of Implementation. ECRx - Materiały prezentacyjne. www.medicaldistribution.com.
  • Kaplan R.S., Cooper R.: Zarządzanie kosztami i efektywnością. Kraków: Dom wydawniczy ABC 2000.
  • Kelly Ch.: Activity Based Costing: Executive Summary Call to Action. Artykuł opublikowany na stronie http//www.eccc.org/ehcr.html.
  • Kempny D.: Co-markership: zarządzanie dostawami w biznesie przyszłości. Materiały Konferencyjne Logistics 1998 "Zarządzanie łańcuchem dostaw" Katowice 21-22 maja 1998 r.
  • Ketsch U.: Milionen auf die Straße. "Logistik Heute" 12/2000.
  • Kosmacz-Chodorowska A.: Kody kreskowe na receptach. "Logistyka" 1/2001.
  • Lewis Ch.: A Bitter Pill. "Logistics Europe" Oktober 1999.
  • Lewis Ch.: Wealth Warning. "Logistics Europe" February 2001.
  • Maleszyk E.: Grupy zakupowe jako przejaw konsolidacji handlu i usprawniania procesów logistycznych. Cz. 1. "Logistyka" 3/2000.
  • Mitchell A.: Efficient Consumer Response. A new paradigm for the European FMCG sector. London: 1997.
  • Poirier Charles C.: Advanced Supply Chain Management. San Francisko: Berrett-Koehler Publishers, Inc. 1999.
  • Rutkowski K., Zaremba M.: Koncepcja efektywnej obsługi konsumenta. W: Logistyka dystrybucji. Red. K. Rutkowski. Warszawa: Difin 2001.
  • Sankowski P.T.: Zarządzanie zmianą. Cz. 1. "Global Business" nr 3/2001.
  • Swarcewicz R.: Efektywna Obsługa Dystrybucji Leków. "Logistyka" 2/97.
  • Szymczak M.: Słownik pojąć: Cross-docking. "Eurologistics" 4/2001.
  • Task Force Report on Supply Chain Management. Improving Supply Chain Management for Better Healthcare. Ontario Hospital Assotiation, EHCR Organization - A Joint Initiative 2001.
  • Witkowski J.: Logistyka dystrybucji farmaceutyków w Polsce wobec wyzwań i tendencji na rynku europejskim. Gdańsk: PN Uniwersytetu Gdańskiego 2001.
  • Zieliński T.: Rachunek kosztów działań (ABC) w audycie logistycznym przedsiębiorstw. "Logistyka" 1/2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011766

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.