Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Integration of Marketing and Logistic in Company Management
Języki publikacji
Abstrakty
Niniejszy referat wskazuje na znaczne przewartościowanie oraz istotne zmiany w odniesieniu do określonych priorytetów zarządzania przedsiębiorstwem. Ogólna koncepcja oraz struktura procesu zarządzania marketingowo-logistycznego "przesuwają" bowiem środek ciężkości od tradycyjnego, równorzędnego ujmowania (postrzegania, traktowania) marketingu i logistyki, jako obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa w kierunku marketingowo-logistycznej, całościowej orientacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, determinującej uzyskiwanie oraz utrzymywanie długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. (abstrakt oryginalny)
The paper points at considerable reevaluation and essential changes in relation to business management priorities. General concept and marketing-logistics management process structure "shift" major point of attention from classical, equally important role of marketing and logistics as a business functions in the direction of marketing-logistic holistic orientation in business management which determines obtaining and holding long-term competitive advantage by a company on the market. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
149--157
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Abt S.: Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWE 1998.
- Beier F., Rutkowski K.: Logistyka. Wprowadzenie do logistyki. Podejmowanie menedżerskich decyzji logistycznych. Studia przypadków logistycznych. Logistyczna gra decyzyjna. Warszawa: SGH 1995.
- Blaik P.: Integracja logistyki i marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. "Problemy ekonomiki transportu" nr 2, 1997, s. 25-35.
- Blaik P.: Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: PWE 1996.
- Coyle J., Bardi E., Langley C.: The Management of Business Logistics. St. Paul: West Publishing Company 1996.
- Gołembska E.: Logistyka jako zarządzanie łańcuchem dostaw. Poznań: AE 1994.
- Kompendium wiedzy o logistyce. Red. E. Gołembska. Warszawa-Poznań: PWN 1999.
- Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z.: Logistyka w przedsiębiorstwie. Warszawa: PWE 1995.
- Sołtysik M.: Zarządzanie logistyczne. Katowice: AE 1996.
- Witkowski J.: Strategia logistyczna przedsiębiorstw przemysłowych. Wrocław: AE 1995.
- Wojciechowski T.: Marketing zakupów. "Gospodarka materiałowa" nr 5 i 6 z 1992 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011776