PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 944 Logistyka przedsiębiorstw w warunkach przemian | 326--334
Tytuł artykułu

Pozycja konkurencyjna małych i średnich firm w łańcuchach dostaw

Warianty tytułu
Competitive Position of Small and Medium Sized Enterprises in Delivery Chains
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dzisiejszej sytuacji rynkowej istnieją istotne przesłanki nadawania coraz większego znaczenia małym i średnim przedsiębiorstwom (MSP) w procesach przepływów produktów. MPS często łatwiej jest niż dużym firmom funkcjonować w łańcuchu dostaw ze względu na wiele cech i aspektów, wynikających z ich specyfiki. Jednak w procesie integracji MSP w łańcuchach dostaw pojawia się szereg trudności w partnerstwie. Kierunki doskonalenia udziału MSP w łańcuchach dostaw to m.in. doskonalenie procesów pomiaru, rachunku kosztów logistycznych oraz rozwoju odpowiednich systemów informacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Present market competition brings about growing importance of small and medium enterprises within the framework of pflows of products. Due to many specific features and aspects of SMEs, they more often find it easier to operate in supply chain than large companies. However, integration of SMEs into the whole supply chain framework involves a number of partnership hardships. There are several basic directions of improvements of SMEs' involvement into supply chain operations, e.g. better performance measurement systems, more precise logistics costs accounting and implementation of adequate information system. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Aitken J., Christopher M., Towill D.: Understanding, Implementing and Exploiting Agility and Leanness. "International! Journal of Logistics: Research and Applications" 2002, vol.5, nr 1, April.
  • Chapman S., Ettkin L.P., Helms M.M.: Do Small Businesses Need Supply Chain Management? W: Woods J.A. i Marien E.J. (red.): The Supply Chain Yearbook, 2001 Edition. New York: McGraw-Hill 2001.
  • Garbarski L., Kłosiewicz U., Nowacki R., Olejniczuk-Merta A., Słomińska B., Stryżycki M.: Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem. Warszawa: Difin 1999.
  • Internet dla małego. "Gazeta Wyborcza" 17 maja 2002 r.
  • Kisperska-Moroń D.: Wpływ tendencji integracyjnych na rozwój zarządzania logistycznego. Katowice: Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej 1999, s. 113.
  • Kisperska-Moroń D.: Benchmarking jako narzędzie zarządzania logistycznego. Katowice: Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej w Katowicach 2000, s. 113-133.
  • Monczka R.M., Morgan J.: What Will Happen and What You Should Know. "Purchasing" 1998, January 15.
  • Przetrwają najmocniejsi. "Gazeta Wyborcza" 25 kwietnia 2002 r.
  • Rodzina, ach rodzina. "Gazeta Wyborcza" 14 maja 2002 r.
  • Underhill T.: Strategie Alliances. Managing the Supply Chain. Tulsa: PennWell Books 1996.
  • Weil M.: Solutions Help Small to Medium Sized Manufacturers Benefit from Enterprise Applications. "Manufacturing Systems" October 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011785

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.