PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | nr 510 | 73--79
Tytuł artykułu

Cechy optyczne materiałów opakowaniowych : Materiały barwne

Warianty tytułu
Optical Properties of Packaging Materials. Coloured Materials
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Barwa od dawna stanowi jeden z najistotniejszych i niekwestionowanych elementów plastycznych opakowań, najbardziej wpływających na zdolność ich dostrzegania, rozpoznawania i zapamiętywania. Barwa, mając największą zdolność zwracania uwagi, powoduje wyróżnienie produktu spośród innych towarów wspólnie eksponowanych, identyfikuje opakowanie, a niejednokrotnie ma wpływ na ocenę towaru i decyzję o jego zakupie. W artykule omówiono cechy optyczne materiałów opakowaniowych, barwnych.
EN
Colour is one of the most important elements of plastic packaging materials. Possessing the greatest power of attracting one's attention it makes a product distinguishable from other goods exhibited together with it. Colour also identifies the packaging and many a time it influences the evaluation of a product and customer's decision as to buying it. The proper use of coloured packaging materials needs the knowledge of phenomena determining the colour of substances, as well as the knowledge of colour sensations. In the paper parameters defining colour are given, physical phenomena producing colouration of transparent media and opague media are described, and examples illustrating these phenomena are presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
73--79
Opis fizyczny
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
  • Eknisio-Nilsson M., Nilsson A., Colour is What We See, Europ. Coat. J. 1994, nr 3.
  • Kolek Z., Połysk powłok lakierowych - metodyka badań, AE, Zeszyty Naukowe, Kraków, 1991, nr 352.
  • Koziołowa A., Analiza instrumentalna. Wybrane metody optyczne, AE, Poznań 1993.
  • Kozłowski T., Walden A., Test różnicowania semantycznego do oceny preferencji barwy opakowań, "Opakowanie" 1986, nr 1.
  • Kuchni R.G., Colour. Essence and Logic, VNR, Berlin 1983.
  • Szczeniowski S., Fizyka doświadczalna, t. IV. Optyka, PWN, Warszawa 1967.
  • Terstiege H., Farbmetrik und Farbkarten in der Pruftechnik, "Farbe und Lack" 1983, nr 8.
  • Walden-Kozłowska A., Promocyjna funkcja opakowań, "Przemysł Spożywczy" 1994, nr 8.
  • Walden-Kozłowska A., Z badań nad promocyjną funkcją opakowań, "Opakowanie" 1995, nr 3.
  • Zeugner G., Barwa i człowiek, Arkady, Warszawa 1965.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000011847

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.