PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 951 Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce | 378--390
Tytuł artykułu

Źródła sukcesów małych polskich przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera analizę sukcesów polskich małych przedsiębiorstw. Sukcesy małych przedsiębiorstw są zależne od sytuacji ekonomicznej kraju, zewnętrznych warunków funkcjonowania i kultury przedsiębiorczej. Jednakże najważniejsze są czynniki wewnętrzne takie jak: profesjonalne przygotowanie samych przedsiębiorców, dobry pomysł, nowoczesne zarządzanie firmą, korzystanie z różnorodnych źródeł wiedzy naukowej, technicznej i technologicznej oraz innowacyjność.
EN
The paper presents the analysis of success small Polish enterprises. The success of small enterprise depends on economic situation, outside conditions & the entrepreneurial culture. But the most important are: professional preparation of the entrepreneurs, good idea, modern strategic management, skills and resources for taking advantage of scientific, technical, technology data, innovation. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Błaszczak A.: Na początek trzeba zainwestować. "Rzeczpospolita", Ekonomia i Rynek, nr 36/12.02.2001 r.
  • Griffin R.W.: Podstawy zarządzania organizacjami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1999 r.
  • Leśniewska Z.: Wittchen wylansował swą marką galanterii. "Profit" nr 2/luty 2002.
  • Jakubów L.: Społeczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Matuszczak T.: Anatomia sukcesu. "Businessman", maj 2001 r.
  • Michalski A., M.J.: Z garażu na salony. "Rzeczpospolita", Dobra Firma, 27.11.2001 r.
  • Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. PWE, Warszawa 1997 r.
  • Obłój K.: Trzy pytania strategiczne, "Nowe Życie Gospodarcze", nr 10/1998 r.
  • Pisera R.: Z polską metką. "Newsweek", 10.02.2002 r.
  • Remisiewicz M., Boruc R., Romański W.: Z damskiej szafy. "Businessman", luty 2002.
  • Szoszkiewicz A.: Światło z Jacentowa. "Businessman", luty 2002.
  • Urbanowska-Sojkin U.: Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1999 r.
  • Wrabec P.: Nie zabije, to wzmocni. "Newsweek" 09.09.2001 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012056

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.