PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 928 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : integracja i dezintegracja | 434--440
Tytuł artykułu

Integracyjne oddziaływanie innowacji produktowych w przedsiębiorstwie

Warianty tytułu
Integrational Influence of Productive Innovations in an Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W referacie przedstawiono znane z literatury modele innowacji produktowych i wyniki symulacji ich wpływu na integrację funkcji i struktur w przedsiębiorstwie. (abstrakt oryginalny)
EN
This article shows models of product innovation presented in literature and results of model simulation of functional and structural influence for firm integration. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Becher T.I., Whistler S.: The innovative organisation: a selective view of current theory and research. "Journal of Business" 1967, 40 (4).
  • Cooper R.G., Kleinschmidt E.J.: Major new products: what distinguishes the winners in the chemical industry? "Journal of Product Innovation Management" 1993.
  • Crawford C.M., Di Benedetto C.A.: New Products Management. McGraw-Hill: Irwin 2000.
  • Crawford C.M.: New Products Management. Chicago: Irwin 1997.
  • Jones T.: New Product Development: An Introduction to a Multifunctional Process. Oxford: Butterworth-Heinemann 1997.
  • Krawiec F.: Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi. Warszawa: Difin 2000.
  • Liker J.K., Etflie J.E., Campbel J.C.: Engineering in Japan: Japanese Technology Management Practices. New York: Oxford University Press, 1995.
  • Saren M.: A classification of review models of the intra-firm innovation process. R&D Management, 1984, 14(1), s. 11-24.
  • Schon D.: Champions for radical new inventions. "Harvard Business Review" 1967. March-April.
  • Trott P.: Innovation Management and New Product Development, Chapter 6: Managing the new product development team. Financial Times Pitman Publishing 1998, s. 139-167.
  • Trott P.: Inward technology transfer as an interactive process: a case study of ICI. PhD thesis, Cransfield University 1993.
  • Wang Q.: R&D/marketing interface in a firm's capability - building process; evidence from pharmaceutical firms. "International Journal of Innovation Management" 1997, 1 (1), s. 23-52.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012130

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.