PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 928 Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem : integracja i dezintegracja | 465--471
Tytuł artykułu

Analiza przeciwstawnych tendencji wpływających na procesy umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw

Warianty tytułu
The Analysis of Opposite Trends Influencing Internationalisation Processes in Companies' Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym celem opracowania jest pokazanie makroekonomicznych uwarunkowań procesów umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw oraz różnorodnych tendencji, występujących w gospodarce światowej, które sprawiają, że często występuje konkurencyjność między poszczególnymi formami internacjonalizacji przedsiębiorstw. Autor zwraca uwagę na to, że proces umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa jest procesem kompleksowym, w którym zaangażowane są wszystkie sfery jego działania, nie tylko sfera zbytu i marketing. Jednocześnie konkretne warunki mogą sprawić, że umiędzynarodowienie działalności będzie jedyną możliwą drogą osiągnięcia wzrostu przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The main goal this paper is to show macroeconomic conditions of the internationalisation process in companies' activities and different tendencies existing in the world economy, causing often the occurrence of competitiveness between each forms of companies' internationalisation. The author points to the fact, that the process of internationalisation of a company's activity is a complex one and all spheres of the company's activity are engaged in it, not only the marketing or the sales sphere. Simultaneously, specific conditions may cause the internatinalised activity to be the only possible way of achieving the company's growth. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • M. Perlitz: Internationales Management. Stuttgart: Lucius 2000.
  • Podstawy ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem. Praca zbiorowa pod red. J. Kortana. Warszawa: C.H. Beck 1997.
  • Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Praca zbiorowa pod red. J. Lichtarskiego. Wrocław: Wyd. AE 2001.
  • M. Romanowska: Alianse strategiczne przedsiębiorstw. Warszawa: PWE 1997.
  • J. Rymarczyk: Internacjonalizacja przedsiębiorstwa. Warszawa: PWE 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012133

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.