PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 954 Zastosowania rozwiązań informatycznych w instytucjach finansowych | 52--62
Tytuł artykułu

Model wspierający kształtowanie przewagi konkurencyjnej bankowości wirtualnej

Autorzy
Warianty tytułu
Competitive Advantage Support Model for Virtual Banking
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyzwaniem dla dzisiejszej instytucji finansowej jest rozwój gospodarki cyfrowej i kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego. Dynamiczny rozwój Internetu miał swój wpływ na banki, które dość szybko wykorzystały go jako formę obsługi klienta. Autor przedstawił firmę Inteligo jako przykład banku wirtualnego.
EN
The virtual organization is dynamic tool of management, depend on the computer network and the probability of using global information data as Internet - the ideal tool to archieve competitions superiority on the global market. The main aim of this article is to demonstrate that, the Internet is one of main tool of business transformation, which might bring about essential change in the process of creation and situation immaterial value of the business organization as well as presentation the model which can support the virtual bank and create and shape the competitive advantage. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Chmielarz W.: Handel elektroniczny - nie tylko w gospodarce wirtualnej. Warszawa: Wyd. Wydziału Zarządzania, Uniwersytet Warszawski 2001.
  • Cooke S., Henry D., Hughes K., Margherio L., Montes S.: The Emerging Digital Economy. U.S. Department of Commerce 1998, http://www.ecommerce.gov.
  • Grandys J.A.: Bankowość ery @biznesu. "Bankier" 2001 nr 2.
  • Grzechnik J.: Bankowość internetowa. Gdańsk: Internetowe Centrum Promocji 2000.
  • Kasperek M., Haus P.: Internet - nowoczesna technika transmisji. "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1997 nr 7-8.
  • Mądrzak A., Matouk K., Pondel M.: Hurtownie danych a sukces organizacji wirtualnych. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 931. "Pozyskiwanie wiedzy z baz danych". Red. M. Nycz i L.M. Owoc. Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2002.
  • Marcinkowska M.: WAPorujące usługi bankowe. "Bank" 2001 nr 1.
  • Matouk K.: Nowoczesne środki komunikacji jako czynniki wspomagające przedsiębiorstwo wirtualne. Wrocław: AE 2001. Praca doktorska.
  • Zarzycka A.M.: Przyszłościowa forma kooperacji - Koncepcja przedsiębiorstwa wirtualnego na przykładzie firm szwajcarskich i niemieckich. "Przegląd Organizacji" 1999 nr 1.
  • Zimniewicz K.: Współczesne koncepcje i metody zarządzania. Warszawa: PWE 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012371

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.