Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Use of External and Internal Communication in Shaping Service Enterprise's Quality Offer
Języki publikacji
Abstrakty
Jednym z powodów słabej oceny usługi postrzeganej przez usługobiorców bywa rozbieżność między tym, co przedsiębiorstwo obiecuje w zakresie usługi a tym co aktualnie dostarcza. Przeanalizowano źródła tych nieścisłości.
A major cause of poor perceived service is the gap between what a firm promises about service and what is actually delivers. By regulating communications within and outside the organization, companies can minimize the size of this gap. The factors that contribute to this problem include: 1. Inadequate management of services. 2. Over promising in advertising and personal selling. 3. Inadequate customer education. 4. Inadequate horizontal communication. 5. Differences in policies and procedures across distribution units. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
38--47
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bateson J.E.G. Managing Services Marketing. Dryden Press 1996.
- Berry L., Parasuraman A.: Marketing Services. Competing through Quality. Free Press 1991.
- Clark M., Payne A.: Marketing Services to External Markets. W: W.J. Glynn, J.G. Barnes: Understanding Services Management. J. Wiley & Sons Inc. 1995.
- Mudie P., Cottam A.: The Management and Marketing of Services. Butterworth-Heinernann 1993.
- Payne A.: Marketing usług. Warszawa: PWE 1996.
- Zeithaml V.A., Bitner M.J.: Services Marketing. McGraw-Hill 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012416