PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 19 | nr 926 Problemy teorii i praktyki marketingu | 84--96
Tytuł artykułu

Kreowanie wizerunku Polski - uwarunkowania, cele, działania

Warianty tytułu
Creating Image of Poland - Conditions, Aims and Action
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Punktem wyjścia w podejmowaniu decyzji dotyczących tworzenia wizerunku Polski powinny być identyfikacja i analiza oraz wybór priorytetowych grup docelowych. Zadaniem polityki promocji jest również określenie rzeczywistego i pożądanego wizerunku w tych grupach oraz celów skierowanych do nich działań.
EN
The article presents issues concerning the image of Poland. We describe factors influencing perception of the country and goals of promotion of Poland. We took into consideration among other things: contacts with external and internal publics, main instruments and organizations responsible for country promotion. (original abstract)
Słowa kluczowe
Bibliografia
  • Altkorn J.: Strategia marki. Warszawa: PWE 1999.
  • Aronsan E., Wilson T.D., Akert R.M.: Psychologia społeczna. Poznań: Wyd. Zysk i S-ka 1997.
  • Budziński W.: Public relations. Zarządzanie reputacją firmy. Warszawa: Poltext 1998.
  • Franke R.H., Hofstede G., Bond M.H.: Cultural Roots of Economic Performance.
  • Goodman N.: Wstęp do socjologii. Poznań: Zysk i S-ka 1997.
  • Hausman M.: Ocean coraz mnie urojony. "Rzeczpospolita" nr 20 z 15 maja 1999 (Dodatek Plus-Minus).
  • Hendler A.: Bez przytupu. Polskie promocje na Zachodzie. "Businessman Magazine"' 1999 nr 6.
  • Jachnis A., Terelak J.: Psychologia konsumenta i reklamy. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza "Branta" 1998.
  • Karcz K.: Postawy konsumentów wobec produktów zagranicznych a decyzje w marketingu międzynarodowym. W: J. Wiktor (red.): Współczesne problemy marketingu międzynarodowego. Kraków: Wyd. AE 1998.
  • Kołata B.: Wizerunek kraju, produktu, przedsiębiorstwa - relacje i uwarunkowania. "Aida-Media" 1999 nr 5.
  • Kotler Ph., Jatusripitak J., Maesincee S.: Marketing narodów... Strategiczne podejście do budowania bogactwa narodowego. Kraków: Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1999.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i S-ka 1999.
  • Kwarciak B.: Co trzeba wiedzieć o reklamie. Kraków: Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1997.
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.): Problemy zarządzania sferą kultury turystyki. Wrocław: Wyd. AE 1999, s. 125.
  • Nieć M.: Reklama narodowa. "Aida-Media" 1999 nr 6.
  • Nowicki M., Sługocki W.: Polska na drodze integracji z Unią Europejską. Materiały Regionalnego Centrum Informacji Europejskiej w Zielonej Górze.
  • Sadurski W.: Tak nas widzą, tak nas piszą, jacy jesteśmy. "Rzeczpospolita" nr 225 z 30 października 1999 (Dodatek Plus-Minus).
  • Sampson E.: Jak tworzyć własny wizerunek. Warszawa: Dom Wydawniczy ABC 1996.
  • Serwatowski W.: Wielka Brytania dojrzała do zmian! "Aida-Media" 1999 nr 7.
  • Sukiennik W., Górecki R., Kowalczuk W.: Polska turystyka to zaniedbane dziecko, "Puls Biznesu" z maja 1999 r.
  • Sznajder A.: Sztuka promocji. Warszawa: Business Press Ltd 1993.
  • Walas T. (red.): Narody i stereotypy. Kraków: Międzynarodowe Centrom Kultury 1995, s. 13-198.
  • Walkiewicz T.: Polska - naturalny wybór. "The Polish Daily", http://www.masterpage.pl/out-look/nowy_b.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012420

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.