PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 584 | 25--39
Tytuł artykułu

Przesłanki formułowania strategii konkurencji przedsiębiorstw agrobiznesu

Autorzy
Warianty tytułu
Premises of the Formulation of the Enterprises' Competition Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano czynniki decydujące o kształtowaniu strategii współzawodnictwa między przedsiębiorstwami agrobiznesu. Założono, że przewagę konkurencyjną można osiągnąć przez mocną pozycję w zakresie kosztów oraz przez koncentrację na wybranym segmencie rynku.
EN
The paper presents the determinants of the formulation of the strategy of agribusiness enterprises' competition, considered from three aspects: - model solutions in that respect, - solutions resulting from the specificity and structure of the agribusiness sector, - solutions resulting from the potential of a given enterprise. The main thesis presented in the paper is that in the competition strategy it is witally important to search for and strengthen competitive advantages resulting from the leading cost position, from the differentiation, or from the concentration. From the analysis of the problems raised and the specificity of the agribusiness sector one can conclude that the relatively strongest market forces are the attributes of processing enterprises, or trade, and not farmers, and the degree to which agricultural and food products are processed is the main determinant of the choice of the competition strategy. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
25--39
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza rynku, pod red. S. Mynarskiego, AE w Krakowie, Kraków 1993.
  • Barker J., Marketing rolniczy, "Wydawnictwo AR w Poznaniu, Poznań 1993.
  • Davis J.H., Goldberg R.A., A Concept of Agrobusiness, Harvard University, Boston 1957.
  • Drożdż J., Wyniki finansowe przemysłu spożywczego w 1994 r., "Przemysł Spożywczy" 1995, nr 1.
  • Kohls R.L., Uhl J.N., Marketing of Agricultural Products, 7th ed., Macmillan Publ., New York 1990.
  • Kolbusz F., Podstawy marketingu rolnego, AE w Krakowie, Kraków 1994.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Mała encyklopedia ekonomiczna, PWE, Warszawa 1974.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  • Woś A., Przedsiębiorstwo sfery agrobiznesu [w:] Przedsiębiorstwo w agrobiznesie, Materiały konferencyjne, Warszawa 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012589

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.