PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 963 Zmiana warunkiem sukcesu : integracja, globalizacja, regionalizacja - wyzwania dla przedsiębiorstw | 185--192
Tytuł artykułu

Specyfika zmian w nawiązaniu aliansów na przykładzie Japonii

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest próbą analizy teoretycznej ukazującej dwa zagadnienia: Krótki zarys tendencji światowych w nawiązywaniu aliansów strategicznych pomiędzy partnerami z różnych obszarów geograficznych, Specyfikę aliansów strategicznych w Japonii (m. in. modyfikowanie produktów, modyfikowanie sprzedaży, tworzenie sieci). To drugie zagadnienie analizowane jest w kontekście zmiany w podejściu do tzw. aliansu tradycyjnego i aliansu specyficznego na przykładzie Japonii. (abstrakt oryginalny)
EN
Specifics of establishing strategic alliances, a Japanese example. This paper is a theoretical analysis illustrating two main issues: a short description of world trends in establishing strategic alliances by the partners of different geographical origin, specifics of strategic alliances in Japan (i.e. product modification, sales modification, network building). The second of the issues has been analyzed in a context of changes in approach to traditional alliance and specific alliance on the Japanese example. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Baza danych FAC Mc Kinsey'a, (1993) Analiza Mc Kinsey'a, London.
  • Bleeke J., Ernst D., (1993): Collaborating to Compete, John Wiley and Sons, New York.
  • Gerlach M., (1987): Business Alliances and the Strategy of Japanese Firms, California Management Review Fall.
  • Jones K., (1992): The Dilemma of Foreign Affiliated Companies: Surviving Middle Age in Japan, John Wiley and Sons Inc., New York.
  • Jones K., Shill W., (1993): Japan: Allying for Adventage, Pan Books, London.
  • Ohmae K., (1990): Pourquoi les alliances echouent-elles, Harvard l'Expansionn nr. 56.
  • Ohmae K., (1989): The Global Logic of Strategic Alliances, Harvard Business Review.
  • Yoshimo M., Rangan U., (1995): Strategic Alliances, Harvard Business School Press.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012787

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.