PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 5 | nr 953 Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia | 96--110
Tytuł artykułu

Rola systemu informacyjnego marketingu w dobie rozwoju technologii informatycznej

Autorzy
Warianty tytułu
The Importance of Marketing Information System in the Light of it Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono podstawowe wyznaczniki nowego marketingu oraz wpływ, jaki wywiera na nie zastosowanie technologii informacyjnych i internetowych. Ukazano rolę i zastosowanie baz danych w marketingu partnerskim. Szczególną uwagę poświęcono systemom klasy CRM (customer relationship management), stanowiącym elektroniczną wersję systemu informacyjnego marketingu.
EN
The point of this article is ti view certain aspects of marketing development against the background of modern information technologies. Specifically it reveals the significance of the framework and usage of marketing database for a modern marketing management, as well as the analysis of the benefits provided by an implementation of such a solution by a company. The second part of the article focuses on the characteristics of the CRM system. It describes the functions and benefits possible to be collected by a company, which has decided to implement this kind of a system. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Domański T., Kowalski P.: Marketing dla menedżerów. Warszawa-Łódź: Wyd. Naukowe PWN 2000.
  • Jarosz A.: Marketing partnerski jako sposób usprawnienia marketingowych systemów informacyjnych. [w:] Doskonalenia wielopoziomowych systemów informacyjnych. Pod red. A. Nowicki, Wrocław, Wyd. AB 1999.
  • Kirpluk M.: Kluczowe elementy systemów CRM. Specjalny Dodatek Promocyjny "Computerword" z dnia 15-11-1999. I Ogólnopolska Konferencja CRM.
  • Konowska D., Kłopoty z definicją CRM. "Computerword" 1999 nr 12.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa, Gebethner i S-ka 1994.
  • Malinowska M.: Rewolucja informacyjna w marketingu a procesy decyzyjne, "Marketing i Rynek" 1995 nr 12.
  • Parzydło M.: CRM, czyli sprzedaż totalna, "Manager" 2000 nr 1.
  • Parzydło M.: CRM w Reemtsma Polska. "Manager" 2000 nr 2.
  • Stachowicz-Stanuch A.: Kultura marketingowa przedsiębiorstw, Warszawa, Wyd. Naukowe PWN 2001.
  • Stachowicz-Stanuch A.: Nowa koncepcja marketingu a rozwój technologii internetowych, Komputerowo zintegrowane zarządzanie. T. II. Warszawa: WNT 2000.
  • Strobacka K., Lehtinen J.R.: Sztuka budowania trwałych związków z klientami. CustomerRelationship Managment. Kraków, Dom Wydawniczy ABC 2001.
  • Sznajder A.: Marketing wirtualny. Kraków, Dom Wydawniczy ABC 2000.
  • Sztucki T.: Marketing przedsiębiorcy i menedżera. Warszawa, Agencja Wydawnicza Placet 1996.
  • Unold J.: Marketing as the Unique Function of Busines, [w:] Doskonalenia wielopoziomowych systemów informacyjnych. Pod red. A. Nowicki, Wrocław, Wyd. AL 1999.
  • Unold J.: Systemy informacyjne marketingu. Wrocław, Wyd. AE 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012808

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.