PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 574 | 37--54
Tytuł artykułu

Rynkowy model zarządzania gminą

Autorzy
Warianty tytułu
The Market Model of Gmina Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu opisano model rynkowego zarządzania gminą w połączeniu z zastosowaniem podejścia marketingowego w zarządzaniu jednostkami administracji publicznej, w szczególności gminą. Omówiono marketing komunalny, rozumiany jako proces społeczny i zarządczy ukierunkowany na zaspokajanie potrzeb społeczności lokalnej.
EN
The aim of this article is to describe the market model of gmina management in conjunction with the use of the marketing approach in the management of public administration units, especially at gmina level. The author interest is thus focused on municipal (gmina) marketing, understood as a social and management process aimed at satisfying the needs of the local community. In this article, the author presents the goals and principles of the marketing conception of gmina management, identifies the internal and external scope of marketing activities an a gmina and defines the market model of gmina management. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--54
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Barczak B. [1999], Marketing w zarządzaniu gminą, "Samorząd Terytorialny", nr 11.
  • Clarke M., Steward J. [1985], Lokal Gowernment and the Public Service Orientation, 1985 cyt. za: Wartości podstawowe samorządu terytorialnego i demokracji lokalnej, Municipium 1997.
  • Encyklopedia organizacji i zarządzania [1985], PWE, Warszawa.
  • Filipek J. [1995], Prawo administracyjne. Instytucje ogólne, Universitas, Kraków.
  • Gospodarka przestrzenna gmin [1998], pod red. S. Podolaka, Brytyjski Fundusz Kown How, Kraków.
  • Komorowski J. [1998], Marketing miejski i jego znaczenie we współczesnym rozwoju miast, Biuletyn Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, z. nr 185.
  • Kotler Ph. [1972], A Generic Concept of Marketing, "Journal of Marketing", vol. 36.
  • Klaassen L., Berg L.I.I., Meer J. [1990], Marketing metropolitan regions, Euricur, Rotterdam.
  • Marak J. [1993], Marketingowa strategia rozwoju gminy - koncepcja metodologiczna, Materiały z seminarium "Zachowanie się podmiotów sfery konsumpcji", AE w Katowicach.
  • Nowak J. [1998], Marketing usług publicznych [w:] Zarządzanie w gminie. Poradnik doskonalenia umiejętności kierowniczych, Brytyjski Fundusz Know How.
  • Szromnik A. [1997], Marketing komunalny. Rynkowa koncepcja zarządzania gminą, "Samorząd Terytorialny", nr 3.
  • Wiktor J.W. [1996], Marketing w zarządzaniu gminą. Wybrane zagadnienia, materiały szkoleniowe przygotowane w ramach programu OMEGA II PHARE, Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, AE, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000012813

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.