PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 941, t. 2 Agrobiznes 2002 : przemiany w agrobiznesie i obszarach wiejskich oraz ich następstwa | 47--52
Tytuł artykułu

Nowe zjawiska na rynku żywności

Warianty tytułu
The New Trends on Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania prowadzone były w Katedrze Ekonomii Akademii Rolniczej w Poznaniu na celowo dobranej grupie konsumentów liczącej 386 osób. Zmierzały one do oceny i określenia perspektyw rozwojowych rynku żywności. Wynika z nich, że największe szanse rozwoju ma obecnie rynek żywności ekologicznej i konwencjonalnej oraz, że w wyborach konsumpcyjnych w sferze żywności przesądzają obecnie coraz bardziej kryteria zdrowotne.
EN
In the article problem of new phenomenon on food market connected among other with food security has been presented. With regard to the criteria of security the market divides into groups of conventional food, ecological and OMG. Appearance of three groups of food differing with the level of security lay the legislative body under the obligation of defining the minimal conditions of production and distribution of safety food. The provided research concludes, that the longer the existence of specific food group, the wider is the information about it. The consumers evaluate lower the quality of conventional and OMG food than the ecological food. Most of the responders have no indispensable knowledge of the OMG, rather attach it with the threaten then chance and that is why they consider it should not be let into turn over the Polish market. A very small group of consumers is for introduce of OMG, they declare for setting up of severe procedures and requirements on its launching on the home market. (original abstract)
Bibliografia
  • Bukraba-Rylska I.: Opinia Polaków o organizmach zmodyfikowanych genetycznie (GMO). w: Genetycznie modyfikowane organizmy. Kto ma rację? 2001.
  • Bywalec Cz.: Nowe zjawiska i tendencje w konsumpcji społeczeństw wysoko rozwiniętych. "Ekonomista", nr 3. 2001.
  • Dąbrowska A.: Edukacja konsumenta - potrzeba czy wyzwanie XXI wieku. "Marketing i Rynek", nr 12. 2001.
  • Hejduk E., Sieliwanowicz E., Metra D., Kruszewska I.: Organizacje pozarządowe wobec GMO. w: Genetycznie modyfikowane organizmy. Kto ma rację?. 2001.
  • Hofman K.: Rynek spożywczy w Polsce. Relacje "konsumenci-producenci" jako wyznacznik docelowej wielkości konsumpcji i produkcji żywności. "Wieś i Rolnictwo", nr 2 (103). 1999.
  • Kubasik A.: Jakość produktu a wzorce konsumpcji. "Problemy Jakości", nr 11. 2001.
  • Marczak M.: Wymiary jakości produktu. "Problemy Jakości". nr7. 2001.
  • Twardowski T.: Genetycznie modyfikowana. "Sprawy Nauki", nr 11. 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013153

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.