Warianty tytułu
Relationship Marketing and the Structure of the Organisation
Języki publikacji
Abstrakty
Koncepcja marketingu relacji należy obecnie do wiodących nowych teorii marketingowych. Bazuje ona na rozwijaniu długoterminowych interaktywnych więzi z klientami i innymi uczestnikami rynku. Marketing realizowany jest w firmie, która posiada określoną strukturę organizacyjną. Analizując koncepcję marketingu relacji należy sobie postawić pytanie jaka struktura organizacyjna przedsiębiorstwa jest najodpowiedniejsza dla firmy stosującej ten typ marketingu? Celem niniejszego artykułu jest próba odpowiedzi na powyższe pytanie. (abstrakt oryginalny)
Traditional vertical organisations which are hierarchically structured and functionally orientated often optimise individual functions at the expense of the whole business. The core problem is the lack of coordination across functions; departments and tasks. From the point of view of the relationship marketing concept the flexibility and coordination within organisations have become very important. It means that there is a performance leverage in moving toward a flatter, more horizontal structure of organisation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
31--41
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Duques R., Gaske P., Wielka organizacja przyszłości [w:] Organizacje przyszłości, praca zbiorowa pod red. F. Hesselbein, M. Goldsmitha i R. Beckharda, Business Press, Warszawa 1996.
- Elsner D., Ludzkie oblicza organizacji, Personel 9/1997.
- Gladykowski W., Podwójna pętla, Personel 10/1997.
- Hall V., Networks and networking (a working paper), Bristol; NDCSMT 1998 s. 24; za: D. Mudie P., Cottam A., Usługi, zarządzanie i marketing, PWN, Warszawa 1998.
- Pedler M., Aspinwall K., Perfect pic? The Purpose and Practice of Organizational Learning, Mc Graw- Hill, Maidenhead 1996, za: M. Bratnicki, Stałość w zmienności, czyli jak kształtować przyszłość przedsiębiorstwa. "Personel", nr 7-8, 1997.
- Penc J., Przywództwo w organizacji przyszłości, Materiały z Konferencji Naukowej Politechniki Łódzkiej, Łódź 1998.
- Szczawiński A.: Bliżej klienta - bliżej celu; Manager nr 4/98.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013305