PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 21 | nr 936 Aspekty makro- i mikroekonomiczne | 151--162
Tytuł artykułu

Marketing ekologiczny - odpowiedź na proekologiczne potrzeby konsumentów

Autorzy
Warianty tytułu
Ecological Marketing - Answer the Ecological Consumers Needs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Odpowiedzią na proekologiczne potrzeby konsumentów oraz trudności związane z prowadzeniem proekologicznego stylu życia jest marketing ekologiczny (ekomarketing). Punktem wyjścia do rozważań na powyższy temat jest poziom świadomości ekologicznej społeczeństwa. We wstępie artykułu autorka przedstawiła cechy globalnego kryzysu ekologicznego oraz działania charakteryzujące proekologiczny styl życia.
EN
Satisfying needs is conditioned by ecological balance. Because of this relation most people are interested in the problems of environmental protection. Unfortunately "the need for clear environment" does not equal "the clear environment demand". How to transform a need into a great demand? The answer is: ecological marketing (also called: green marketing or ecomarketing) - marketing harmonized with environmental requirements. (original abstract)
Rocznik
Tom
21
Strony
151--162
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Białoń L.: Ekomarketing. W: Sterowanie ekorozwojem. Pod red. B. Poskrobki. T. 2. Białystok: Wyd. Politechniki Białostockiej 1998.
  • Bronakowski H.: Marketing i rynek produktów oraz usług ekologicznych (Encyklopedyczny zarys wybranych problemów). Białystok: Wyd. Politechniki Białostockiej 1996.
  • Dobrzański G.: Istota i cechy współczesnego kryzysu ekologicznego. "Ekonomia i Środowisko" 1999 nr 1. Białystok: Fundacja Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych 1999.
  • Fiedor B.: Przyczynek do ekonomicznej teorii zanieczyszczenia i ochrony środowiska. Wrocław: PAN 1990.
  • Gliński P.: Polscy zieloni. Ruch społeczny w okresie przemian. Warszawa: Wyd. Instytutu Filozofii i Socjologii PAN 1996.
  • Hopfenbeck W.: Umweltorientiertes Management und Marketing. Verl: Moderne Industrie 1994.
  • Jurgens N.: Verbraucherforderungen gegenuber dem okologischen Marketing von Unternehmen. W: Okologisches Marketing. Pod red. A. Brandta, U. Hansena, I. Schoenheita, K. Wernera, Frankfurt: Campus Verlag 1988.
  • Kośmicki K.: Koncepcja trwałego i zrównoważonego rozwoju jako podstawowe wyzwanie cywilizacyjne. "Ekonomia i Środowisko" 1995 nr 2. Białystok: Fundacja Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych 1999.
  • Kotler Ph.: Koder o marketingu. Kraków: Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1999.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i ska. 1994.
  • Leśniak J.: Rola instrumentów marketingu ekologicznego we wdrażaniu rozwoju zrównoważonego na przykładzie Szwecji. W: Ekonomia a zrównoważony rozwój. Pod red. F. Piontka. T. 2. Białystok: Wyd. Ekonomia i Środowisko 2001.
  • Peattie K.: Green marketing. London: Pitman Publishing 1992.
  • Penc J.: Leksykon biznesu. Warszawa: Agencja Wydawnicza "Placet" 1997.
  • Podręcznik Ekozespołów. Warszawa: Fundacja GAP Polska 1997.
  • Proekologiczne zarządzanie przedsiębiorstwem. Pod red. G. Kobyłki. Wrocław: Wyd. AE 2000.
  • Prymon M.: Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu. Wrocław: EKSPERT 1999.
  • Sieńko B.: Sposoby zwiększania efektywności gospodarstw ekologicznych. W: Ekonomia a zrównoważony rozwój. Pod red. F. Piontka. T. 2. Białystok: Wyd. Ekonomia i Środowisko 2001.
  • Sztucki T.: Encyklopedia marketingu. Warszawa: Agencja Wydawnicza "Placet" 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.