PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 72 Badania gospodarki polskiej : stan bieżący i perspektywy rozwoju | 51--60
Tytuł artykułu

Badanie koniunktury w handlu detalicznym

Warianty tytułu
Business Trend Research on Retail Trade
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Tematem referatu była analiza kształtowania się koniunktury gospodarczej w polskim handlu detalicznym w okresie 1993-2002. Badania koniunktury w handlu prowadzono za pomocą dwóch rodzajów ankiet: miesięcznej i kwartalnej. W miesięcznej zawarto pytania dotyczące prognozy i diagnozy, w kwartalnej - uwarunkowań koniunktury, tak zewnętrznych jak i zewnętrznych. Ponad ośmioletnia analiza koniunktury, przeprowadzona została metodą testu koniunktury, w dwóch klasycznych ujęciach: pierwsze oznacza pogłębioną analizę w przekroju grup wielkościowych jednostek handlowych (1-9 pracujących, 10-49, 50-249 oraz 250 i więcej), drugie - w przekroju czterech podstawowych branż towarowych (żywność, włókno, odzież, obuwie, meble, RTV i AGD oraz pojazdy mechaniczne).
EN
Business tendency surveys in retail trade have been conducted since 1993 and based monthly sample enquiry of 2000 firms. Basic indicators of the condition of the market show a decrease since 1999. However, the first sings of stabilisation can be dated in the second quarter of 2002. The same deteriorating tendency in retail trade has been experienced in most European countries in the period 2000-2002. However, in the other candidate countries there was an increase in retail during the same period. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013436

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.