PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 607 | 5--15
Tytuł artykułu

Marketingowa orientacja w zarządzaniu zasobami ludzkimi

Warianty tytułu
The Marketing Orientation in Human Resources Managemant
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę przedstawienia głównych wartości charakteryzujących marketingowe podejście do organizowania spraw personalnych w firmie.
EN
One of the features of the contemporary approach to human resources management (HRM) is a client-directed approach in personnel operations and policy. This issue is the subject of the present article, in which the authors attempt to reveal the substance of the marketing orientation in HRM. Particular attention is drawn to the premises and findings of personnel marketing. The role of the major actors in labour market change is explicated and an example of their contrbutions across the main areas of HRM is given. Furthermore, the conditions which must be satisfied for the marketing orientation to be adopted in HRM practice are defined. These conditions include changes in organisational culture and perceiving employees in terms of their human capital, which is an important means by which a firm can achieve lasting competitive advantage. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--15
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Balawajder K., Popiołek K., Poczucie partycypacji w życiu zakładu, Prace Psychologiczne XLVI, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 1996.
  • Bartkowiak G., Psychologia zarządzania, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1997.
  • Bielski M., Organizacje. Istota, struktury, procesy, Wydawnictwo UŁ, Łódź 1996.
  • Castenow D., Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  • Ciurla M., Marketing personalny - nowa jakość w zarządzaniu zasobami ludzkimi, "Przegląd Organizacji" 1997, nr 9.
  • Dobiegała-Korona B., Kadry marketingowe w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Zarządzanie zmianami w zasobach pracy przedsiębiorstwa, Monografie i opracowania 431, SGH, Warszawa 1997.
  • Dowling P.J., Welch D.E., Schuler R.S., International Human Resource Management. Managing People in a Multinational Context, Third Edition, International Thomson Publishing, Cariada 1999.
  • Hodgetts R.M., Luthans F., International Management, McGraw-Hill, Inc., New York itd. 1991.
  • Kolter E.R., Strategisches Personalmarketing an Hochschulen. Ergebnisse eines Dreilanderver- gleichs, Rainer Hampp Verlag, Müncben-Mering 1991.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Krzyżanowski L.J., O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, metafory, modele, filozofia, metodologia, dylematy, trendy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Leibenstein H., Poza schematem homo oeconomicus, PWN, Warszawa 1988.
  • Lipka A., Marketing stanowisk pracy, Biblioteka Menedżera i Służby Pracowniczej, z. 109/98, TNOIK, Bydgoszcz 1998.
  • Lundy O., Clowling A., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Łucewicz J., Kultura organizacyjna jako wyznacznik postaw menedżerów wobec sukcesu, Prace Psychologiczne XLVI, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław 1996.
  • Machaczka J., Zarządzanie rozwojem organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1998.
  • Morawski W., Socjologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Ossolineum, Wrocław-Kraków 1996.
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi w teorii i praktyce, Humanizacja Pracy "Zarządzanie zasobami ludzkimi", IPiSS 1999/1-2(4-5), Warszawa 1999.
  • Polityka personalna największych polskich przedsiębiorstw. Raport z badań, Neumann Management Institute, Warszawa 2000.
  • Prostor T., Zarządzanie twórcze, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa 1998.
  • Schein E.H., Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass Inc., Publishers San Francisco, London 1986.
  • Scholz Ch., Personalmarketing: Wenn Mitarbaiterheftig umworben werden, "Harverd Manager" 1992, nr 1.
  • Schwan K., Seipel K.G., Marketing kadrowy, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 1995.
  • Sparrow P., Hiltrop J.M., European Human Resource Management in Transition, Prentice Hall Europe 1994.
  • Strużyeki M., Orientacja rynkowa - definicja i elementy metodologiczne, "Handel Wewnętrzny" 1995, nr 1.
  • Sznajder A., Euromarketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Świątkowski A., Praca towarem?, "Polityka Społeczna" 1992, nr 4.
  • Tyszka T., Psychologia zachowań ekonomicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Weihrich H., Koontz H., Management. A Global Perspective, McGraw-Hill Series in Management, New York itd. 1993.
  • West M.A., Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Wunderer R., Personalmarketing. Die Kunst, attraktive und effiziente Arbeitsbedingungen zu analysieren, zu gestalten und zu kommunizieren, "Die Unternehmung" 1991, nr 2.
  • Zarządzanie potencjałem pracy, praca zbiorowa pod red. A. Sajkiewicz, SGH, Warszawa 1995.
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Wydawnictwo Business Press, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013768

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.