PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 974, t. 2 Zarządzanie finansami firm - teoria i praktyka | 384--390
Tytuł artykułu

Zastosowanie metody wskaźnika cena/przychody do wyceny przedsiębiorstw

Warianty tytułu
Price/Revenue Method Using to Estimating Value of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Metoda wskaźnika cena/przychody (należąca do metod mnożnikowych) pozwala oszacować wartość kapitału własnego wycenionego przedsiębiorstwa za pomocą wskaźnika, od którego metoda przyjęła swoją nazwę. Autor rozpoczął od przedstawienia istoty i rodzajów metod porównawczych, do których metody mnożnikowe należą. Następnie przedstawił warunki zastosowania metody wskaźnika cena/przychody (price/revenue value) do wyceny przedsiębiorstw. Na koniec przedstawił przykład liczbowy zastosowania metody wskaźnika cena/przychody do wyceny przedsiębiorstwa. Przykład ten wskazuje, że omawiana metoda wyceny jest z rachunkowego punktu widzenia prosta i intuicyjnie zrozumiała. Istotą tej metody, jest założenie o występowaniu w podmiotach należących do tego samego rodzaju działalności, pewnej zbliżonej relacji wartości kapitału własnego i zadłużenia (czyli wartości całej firmy) do przychodów. Próby oszacowania wartości kapitału własnego z wykorzystaniem metod mnożnikowych, mogą być cennym uzupełnieniem wyników wyceny uzyskanych za pomocą innych metod. W przypadku spełnienia określonych warunków, metody mnożnikowe, w tym przypadku metoda wskaźnika cena/przychody, mogą być również zastosowane jako podstawowe metody wyceny.
EN
The paper deals with valuation of companies using price/revenues method. This method represents the market multiples approach. The method is a relatively simple way of estimating the value of a company. In the article, background and basic assumptions of the price/revenues method have been presented, including circumstances under which the method works in the best way. Discussion has been supported by a numerical example and interpretation of valuation of with discounts for lack of marketability. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Fishman J.E., Pratt S.P., Griffith J.C., Wilson D.K., Meltzе S.L., Hampton R.W.: Guide to Business Valuations. Vol. 1. Second Edition. Practitioners Publishing Company, Fort Worth 1992.
  • Zarzecki D.: Metody wyceny przedsiębiorstw. Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce. Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013866

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.