PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie | 26--34
Tytuł artykułu

Ocena strategii marketingowych realizowanych przez przedsiębiorstwa przetwórstwa mięsnego na przykładzie województwa lubuskiego

Autorzy
Warianty tytułu
Assessment of The Marketing Strategies Realized by Meat Processing Enterprises on the Lubuskie Voivodeship Example
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule dokonano identyfikacji mocnych i słabych stron strategii marketingowych realizowanych przez przedsiębiorstwa przetwórstwa mięsnego w województwie lubuskim w latach 1997-2000. Dokonana ocena strategii wskazała na przewagę słabych stron nad mocnymi.
EN
In the paper, the author achieve assessment of the marketing strategies used by meat processing enterprises. Their weak and hard points are identified. Presented by the authors conclusions, were made mainly in the consequence of taken a poll among 49 enterprises of the analysed branch located on lubuskie voivodeship. In addition, during research proceeding, the author apply expert method. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bednarska D. (1993): Znaczenie małego biznesu i przyczyny jego upadku. "Przegląd Organizacji" nr 8, s. 27-28.
  • Budżety Gospodarstw Domowych w 1999 (2000). GUS, Warszawa.
  • Gregor B. (1998): Marketing. W: Ekonomika i zarządzanie małą firmą. PWN, Warszawa-Łódź, s. 245.
  • Henderson B.D. (1981): Henderson on Corporate Strategy. Abt Books, Cambridge Mass.
  • Lyon L. (1926): Salseman in Marketing Strategy. McMillan, New York, s. 3.
  • Mruk H., Pilarczyk B. (1997): Strategia marketingowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wydawnictwo AE, Poznań, s. 9.
  • Pasternak K. (1998): Zarządzanie produktem w przedsiębiorstwach przemysłu mięsnego. Rocznik IPMiT T. XXXV/I Warszawa, s. 203.
  • Penc-Pietrzak I. (1997): Projektowanie strategii marketingowej. "Materiały" nr 6, s. 18.
  • Pomykalski A. (1999): Strategie marketingowe. Wydawnictwo Lodart, Łódź, s. 26.
  • Prymon M. (1994): Marketingowe zarządzanie firm. Wydawnictwo EDUKATOR, Częstochowa.
  • Prymon M. (1999): Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu. Wydawnictwo Ekspert, Warszawa.
  • Prymon M. (1990): Przydatność strategii marketingowych w nowych warunkach zarządzania przedsiębiorstwem. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" nr 10, s. 13-14.
  • Słownik wyrazów obcych (1980). PWN, Warszawa, s. 705.
  • Strategia i program operacyjny w restrukturyzacji i rozwoju przemysłu mięsnego w Polsce w okresie integracji z Unią Europejską. Praca wykonana na zlecenie Polskiego Związku Producentów, Eksporterów i Importerów Mięsa przy współpracy Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP, zespół autorski pod przewodnictwem R. Urbana. Program ten został zatwierdzony przez kolegium Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w dniu 26.10.2000.
  • Strategia rozwoju województwa lubuskiego (1999). Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Zielona Góra.
  • Strategiczne problemy przemysłu spożywczego (1999). Red. R. Urban. Wydawnictwo IERiGŻ, Warszawa, s. 28.
  • Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (DzU 1999 nr 101, poz. 1178).
  • Walesiak M. (1996): Metody analizy danych marketingowych. PWN, Warszawa, s. 26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000013902

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.