PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 967 Gospodarka turystyczna : problemy współpracy transgranicznej | 65--78
Tytuł artykułu

Strategiczne znaczenie turystyki w rozwoju polskiej części Euroregionu "Bałtyk"

Warianty tytułu
Strategic Importance of Tourism in the Development of Polish Part of "Bałtyk" Euroregion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie potencjału turystycznego polskiej części Euroregionu "Bałtyk" i przedstawienie strategicznych kierunków działań sprzyjających rozwojowi tego obszaru m.in. turystykę.
EN
Richness and diversity of both the nature and culture of the Polish part of Euroregion Bałtyk cause that tourism seems to be an obvious factor stimulating the development of this area. Natural resources and unique culture in Pomerania and Warmia-Mazury regions make this part of Poland very attractive for different kinds of tourism. Relatively well developed accommodation units, favorable conditions for agritourism altogether suggest that tourism in this region should be considered as an important factor for further development of this part of Euroregion. The main purpose of this article is to determine a potential of tourism in the Polish part of Euroregion Bałtyk and to present strategic activities which would sup-port the development of this area via the development of tourism. (original abstract)
Słowa kluczowe
Bibliografia
  • Atrakcje turystyczne Pomorza. Gdańsk: Urząd Marszałkowski w Gdańsku 2000.
  • Euroregion 'Bałtyk', miesięcznik, lata 2000-2002, Stowarzyszenie Gmin RP Euroregionu 'Bałtyk'.
  • Lechicka-Kostuch M., Łuczak M.: Euroregion 'Bałtyk' w przestrzeni europejskiej, [w:] Procesy dostosowawcze polskich przedsiębiorstw do warunków funkcjonowania w Unii Europejskiej. Relacje przedsiębiorstw z otoczeniem. Pod red. B. Nogalski, J., Rybicki. Gdańsk: Fundacja Rozwoju UG 2001, "Zeszyty Naukowe UG", nr 14.
  • Olszewski J.: Propozycje strony polskiej dotyczące rozwoju turystyki na obszarze Euroregionu 'Bałtyk', [w:] Tworzenie produktu markowego w turystyce. Gdynia: Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion 'Bałtyk' 1999.
  • Polski Komponent Strategii Rozwoju Euroregionu Bałtyk. Wersja końcowa. 26 października 2001, www.eurobalt.org.pl, 12.04.2002.
  • Rapacz A., Kornak A.S.: Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, Wrocław: Wydawnictwo AE 2001.
  • Rocznik Statystyczny Województwa Pomorskiego, Gdańsk: US w Gdańsku, 2001.
  • Rozwój regionu bałtyckiego, Pod. red. W. Toczyski. Gdańsk: Wydawnictwo UG 2001.
  • Statut Euroregionu 'Bałtyk'. Rozdział I, Materiały Sekretariatu Euroregionu 'Bałtyk'.
  • Studzieniecki T.: Potencjał turystyczny województwa pomorskiego., Gdańsk: Fundacja Agencja Rozwoju Regionalnego w Gdańsku 2000.
  • Toczyski W., Mikołajczyk A.: Polityka regionalna., Gdańsk: Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna 2001.
  • Tworzenie regionalnego markowego produktu turystycznego gminy, Pod red. M. Boruszczak. Stegny: AWF w Gdańsku 1998.
  • Województwo pomorskie, Bydgoszcz: Pomorska Oficyna 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014571

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.