Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Segments of Clients of Services of Travel Agencies in Poland on the Example of Lower Silesia and Opolskie Silesia
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przybliżenie problematyki prowadzenia segmentacji na rynku turystycznym oraz ułatwienie dostosowania oferty biur podróży do jej nabywcy poprzez zaprezentowanie aktualnie występujących grup odbiorców usług omawianych podmiotów gospodarki turystycznej.
The article presents the essence of market segmentation and its exemplary criteria adjusted to the specific travel business. Consumers' division into homogeneous groups and adjusting the offer for them as well as other marketing activities gains importance in the times of individual and interactive marketing. It becomes the reference point for creation of effective activities at the market and gaining an advantage over competition. Theoretical considerations are supplemented by the presentation of target groups, which occur at present at the travel offices' market in Poland. The identification of clients of travel offices' services has been conducted considering the division into an individual and a group client. (original abstract)
Rocznik
Strony
178--190
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Altkorn J.: Podstawy marketingu. Wyd. 3. Kraków: Instytut Marketingu 1995.
- Data Group. Raporty rynkowe 2000.
- Kornak A.: Marketing usług turystycznych. Wrocław: Wydawnictwo AE 1989.
- Middelton V.T.C.: Marketing w turystyce. Warszawa: PAPT 1996.
- Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. Warszawa: PWN 1996.
- Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego. Red. A. Rapacz, Wrocław: AE 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014682