PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 983, t. 1 Agrobiznes 2003 : jakość jako podstawowy instrument konkurencyjności w agrobiznesie | 445--451
Tytuł artykułu

Konkurencyjność podmiotów gospodarczych na obszarach wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego

Warianty tytułu
The Competitiveness of Economic Units on Country Units of the Mazurski-Warminski Voievodship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono wyniki badań dotyczących oceny konkurencyjności sektora małych i średnich przedsiębiorstw na obszarach wiejskich województwa warmińsko-mazurskiego. Zbadano 656 przedsiębiorstw. Wśród nich wyodrębniono cztery rodzaje działalności: produkcyjną, usługową, handlową i wielobranżową.
EN
The competitive advantage is an effect of production, marketing and sale domains. On this advantage are involved many factors: significant market share, unique technology, low costs and prices, high quality of production, optimal localization, well-known brand, delivery sources, own sale network. Under the conditions of competitive market, the enterprise's duration and development is dependent on having this advantage that fruiting achieving higher profitability and market share. It means that enterprise will keep this keep this position only in case of having specific attributes - for instance - trade offer very well fitted to buyers' needs. The set of these attributes is mainly called competitive advantage. Very important problem is to build this competitive advantage based not only on actual market situation, but also on the future market forecasts. In presented researched, respondents underlined the barrier concerned keeping or increasing competitiveness. From rural areas observation we can conclude that small and medium enterprises not having strong economical and technical back to competitive battle. The additional threats for this sector are the changes in the external environment. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Fudaliński J. (1997): Twórcza integracja. "Życie Gospodarcze" nr 3.
  • Makarski S. (2000): Przedsiębiorczość w agrobiznesie. PAN, Warszawa.
  • Zrobek J. (1997): Wpływ warunków otoczenia na możliwości rozwoju małych przedsiębiorstw na terenach wiejskich. UŁ, Łódź.
  • Niezgoda D. (2000): Mechanizm konkurencyjnego rynku i jego instrumenty. [w:] Rola informacji rynkowej w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych w agrobiznesie. AR, Lublin.
  • Bednarczyk M. (1996): Otoczenie i przedsiębiorczość w zarządzaniu strategicznym organizacją gospodarczą. "Zeszyty Naukowe AE w Krakowie", Monografie nr 128, AE, Kraków.
  • Fedyszak-Radziejowska B. (1999): Przedsiębiorcy na wsi - w poszukiwaniu tożsamości. "Wieś i Rolnictwo" nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014703

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.