PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 986 Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu | 536--546
Tytuł artykułu

Wybrane obszary zastosowań zaawansowanego systemu informacyjno-analitycznego we wspomaganiu strategii działania sieci handlu detalicznego

Autorzy
Warianty tytułu
Choosen Areas of Advanced Analytical Information System Applications in Aid of Supporting Operation Strategies in Retail Chain
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Sieć handlu detalicznego jest obiektem gospodarczym, w którym analiza danych odgrywa bardzo ważną rolę niemal w każdej dziedzinie funkcjonowania. Szczególny nacisk kładziony jest na wspomaganie procesów związanych ze sprzedażą i marketingiem oraz logistyką. Aby zapewnić należytą efektywność pracy analityków oraz kadry zarządzającej w zakresie pozyskiwania wymaganej informacji i wiedzy, proponuje się implementację w tego typu przedsiębiorstwie zaawansowanego systemu informacyjno-analitycznego. (abstrakt oryginalny)
EN
Retail chain is a kind of business where data analysis plays significant role in almost every field. Particular emphasis is placed on supporting of the sales, marketing and logistics processes. In order to ensure appropriate level of analysts and managers work effectiveness in the area of information and knowledge acquisition it is proposed to implement an advanced analytical information system. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Dudycz H., Sierocki R. (2003): Przegląd funkcjonalności zaawansowanych systemów informacyjno-analitycznych. [w:] Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą. Red. M. Nycz, M.L. Owoc. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 975, s. 89-99.
  • Berson A., Smith S., Thearling K. (2000): Building Data Mining Applications for CRM. McGraw-Hill, New York.
  • Dietl J. (1991): Handel we współczesnej gospodarce. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kościów S., Pondel M., Kotwica A. (2003): Zastosowanie technologii drążenia danych w systemach klasy CRM w oparciu o środowisko ORACLE 9i. [w:] Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą. Red. M. Nycz i M.L. Owoc. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 975, s. 228-238.
  • Marak J. (2000): Ekonomika handlu. Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, Wydawnictwo 'Continuo', Wrocław.
  • Nycz M. (2003): Klasyfikacja danych w procesie inteligentnego pozyskiwania wiedzy z baz danych, [w:] Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą. Red. M. Nycz, M.L. Owoc. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 975, s. 351-361.
  • Pondel M. (2003): Wybrane narzędzia informatyczne pozyskiwania wiedzy i zarządzania wiedzą, [w:] Pozyskiwanie wiedzy i zarządzanie wiedzą. Red. M. Nycz, M.L. Owoc. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław. "Prace Naukowe AE weWrocławiu" nr 975, s. 371-379.
  • Szulce H. (1998): Struktury i strategie w handlu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Tendencje w handlu i sprzedaży w warunkach globalizacji (2003). Red. K. Śliwińska, Centrum Badań i Ekspertyz Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000014763

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.