PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 6 | 73--93
Tytuł artykułu

Kształtowanie organizacji o wysokiej zdolności adaptacyjnej

Warianty tytułu
Shaping a High Adaptability Organisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozważania skoncentrowano wokół sposobów dochodzenia do stanu organizacji uczącej się, a więc organizacji zdolnej do sprostania nowym warunkom zaistniałym w otoczeniu, potrafiącej się rozwijać i doskonalić poziom swojej adaptacyjności. W szczególności omówiono istotę, cechy i koncepcję organizacji uczącej się oraz programy i etapy jej tworzenia i wdrażania.
EN
The article deals with some problems related to shaping an organisation of high adaptability to the changes taking place in the environment. Acknowledging as such a learning organisation, there has been presented an author's formulation of the organisational learning process, programmes of its implementation and establishing a learning organisation as well as basic principles for modifying the mindset of the leaders of changes. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Anderson D., Ackerman Anderson L., Beyond Change Management. Advanced Strategies for Today's Transformational Leaders, Jossey-Bass/Pfeiffer. A Wiley Company, San Francisco 2001.
  • Argyris C., On Organizational Learning, Second Edition, Blackwell Business, Oxford 1999.
  • Clements P., Myśl pozytywnie. Poradnik dla menedżerów. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  • Czerska M., Ucząca się organizacja [w:] Zarządzanie organizacjami, pod red.: A. Czermińskiego, M. Czerskiej, B. Nogalskiego, R. Rutki, J. Apanowicz, Dom Organizatora, Toruń 2001.
  • Farr K., Organizational Learning and Knowledge Managers, "Work Study" 2000, nr 1.
  • Garvin D.A., Building a Learning Organisation, "Harvard Business review" 1993, nr 71.
  • herardi S., Organizational Learning [w:] The IEBM Handbook of Organizational Behaviour, praca zbiorowa pod red.: A. Sorge, M. Warner, Thomson Learning, London 2001.
  • Jones A.M., Henry C., The Learning Organization: A Review of Literature and Practice, The HRD Partnership, Boston 1992.
  • Kalin K., Mtiri P., Kierowanie sobą i innymi. Psychologia kadry kierowniczej. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  • Lassey P., Developing a Learning Organization, Kogan Page, London 1998.
  • Lundy O., Cowling A., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Mikuła B., W kierunku organizacji inteligentnych. Antykwa, Kraków 2001.
  • Nesterowicz P., Organizacja na krawędzi chaosu. Konkurowanie w warunkach ciągłej zmiany i niepewności, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  • Prange C., Organizational Learning - Desperately Seeking Theory? [w:] Organizational Learning and Learning Organization. Developments in Theory and Practice, ed. by: M. Easterby-Smith, L. Araujo, J. Burgoyne, Sage Publications, London 1999.
  • Preskill H., Torres R.T., The Role of Evaluative Enquiry in Creating Learning Organization [w:] Organizational Learning and Learning Organization. Developments in Theory and Practice, ed. by: M. Easterby-Smith, L. Araujo, J. Burgoyne, Sage Publications, London 1999.
  • Senge P.M., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Sikorski C., Wolność w organizacji. Humanistyczna utopia czy prakseologiczna norma? Antykwa, Kluczbork-Łódź 2000.
  • Thornhill A., Lewis P., Millmore M., Saunders M., Managing Change. A Human Resource Strategy Approach, Financial Times, Practice Hall, Essex 2000.
  • Ulrich D., Tworzenie organizacji wokół umiejętności [w:] Organizacja przyszłości, praca zbiorowa pod red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Businees Press, Warszawa 1998.
  • Zaliwski A., Korporacyjne bazy wiedzy, PWE, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015239

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.