Warianty tytułu
Information Systems in Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł podejmuje problematykę informacji marketingowej w przedsiębiorstwie. Przedstawiono ideę systemu informacji marketingowych, definiując jego strukturę i omawiając jej poszczególne elementy. Kładąc szczególny nacisk na technologię informacyjną, wprowadzono pojęcie systemów wspomagających zarządzanie marketingowe i zaproponowano ich klasyfikację. Prezentacja zagadnienia systemów informacyjnych w marketingu została wzbogacona przez podanie kilku przykładów istniejących systemów. (abstrakt oryginalny)
The author considers the issues of marketing information in a company. He submits the idea of the marketing information system with definition of its structure and with discussion of its particular elements. The concept of the marketing management support systems and their classification has been proposed, placing particular emphasis on the information technology. The presentation of the issue of information systems in marketing has been completed by some examples of the existing systems. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
87--97
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Altkorn J. [1994], Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków.
- Duliniec E. [1995], Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Kotler P. [1994], Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa.
- Little J.D.C. [1919], Decision Support Systems for Marketing Managers, "Journal of Marketing", vol. 43.
- Marketing. Podręcznik europejski [2002], P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, PWE. Warszawa.
- Wierenga W., van Brüggen G.H. [1979], The Integration of Marketing Problem-Solving Modes and Marketing Management Support Systems, "Journal of Marketing" 1979, vol. 61.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015663