PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | z. 30 | 58--72
Tytuł artykułu

Cykl życia produktu jako model wyjaśniający ewolucję rynku

Autorzy
Warianty tytułu
The Product Life Cycle as a Model Explaining Market Evolution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Philip Kotler uznał cykl życia produktu za najważniejszą koncepcję w teorii marketingu, wykorzystywaną do interpretacji dynamiki produktu i rynku. W artykule przedstawiona została szczegółowa charakterystyka klasycznego modelu cyklu życia produktu a następnie koncepcja modelu cyklu życia rynku oraz zjawiska ewolucji rynku.
EN
Philip Kotler has considered the concept of a product life cycle as the most important concept in the marketing theory, which has been applied to interpret the dynamics of a product and the market. In this study, therefore, a detailed characteristics of a classical model of product life cycle was presented and then a model of the market life cycle described. (J.W.)
Rocznik
Numer
Strony
58--72
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1996.
  • Avalonitis G. J., Product dropstrat: product elimination and the product life cycle concept, "European Journal of Marketing", Vol. 24 No. 9/1990.
  • Baker M. J., Graham P. G., Harker D. P., Harker M. C., Marketing: managerial foundations, Macmillan, Melbourne 1998.
  • Barksdale H. C., Harris C. E., Portfolio analysis and the product life cycle, LRP 15/ (6/1982).
  • Berkowitz E. N., Kerin R. A., Rudelius W., Marketing, 2nd ed., Richard D. Irwin, Homewood, Il. 1989.
  • Busch R., Dögl R., Unger E., Integriertes Marketing. Strategie, Organisation, Instrumente, 3. voll. überarb. Aufl., Gabler, Wiesbaden 2001.
  • Catry B., Chavalier M., Market share strategy and the product life cycle, "Journal of Marketing", Vo. 38, Oct. 1974, s. 29-34.
  • Chee H., Harris R., Marketing: A global perspective, Pitman Publishing, London 1993.
  • Cravens D. W., Strategic Marketing, Homewood 1982.
  • Dalrymple D. J., Parsons L. J., Marketing management: text and cases, 6th ed., John Wiley & Sons, New York 1995.
  • Dhalla N. K., Yuspeh S., Forget the product life cycle concept!, "Harvard Business Review", Vol. 54, Nov-Dec. 1976.
  • Dibb S., Simkin L., Pride W. M., Ferrell O. C., Marketing: concepts and strategies, 2nd European ed., Houghton Mifflin Company, London 1994.
  • Doyle P., The realities of product life cycle, "Quarterly Review of Marketing", 2/1976.
  • Esser W. M., Fleischmann P., Kirsch W., Müller G., Dokumentation von Kooperationsprojekten mit der Unternehmenspraxis, 2. Halbbd. 1984.
  • Ewans J. R., Berman B., Marketing, 4th ed., Macmillan, New York 1990.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1997.
  • Gardner D., The product life cycle: a critical look at the literature, "Review of Marketing", 1987, s. 162-194.
  • Hiebing R. G., Cooper S. W., The successful marketing plan, NTC Publishing Group, Lincolnwood, Il. 1990.
  • Hinterhuber H. H., Strategische Unternehmungsführung, 2. durchges. und erw. Aufl., Berlin/New York 1980.
  • Hofer C. W., Towards a contingency theory of business strategy, "Academy of Management Journal", Vol. 18, Dec. 1975.
  • Kotler P., Marketing management, analysis, planning and control, 9th ed., Prentice-Hall, Sydney 1997.
  • Kotler P., Marketing Management. Analyse, Planung und Kontrolle, 4. völlig neubearb. Aufl., Stuttgart 1982.
  • Kreilkamp E., Strategisches Management und Marketing, Berlin 1987.
  • Laukamm T., Tiele R. H., Strategisches Management als Herausforderung. Von der Portfolio-Planung zum Führungssystem, "Blick durch die Wirtschaft", 26.02.1982.
  • Lohstöter H., Planung des einzelwirtschaftlichen Wachstums unter Beachtung der Unternehmenssicherung. Ein Modell auf der Grundlage des Produktportfolios., Frankfurt am Main 1978.
  • Massey G. R., Product evolution: a Darwinian or Lamarckian phenomenon?, "Journal of Product & Brand Management", Vol. 8. No. 4/1999.
  • McCarthy E. J., Perrault Jr W. D., Quester P. G., Basic marketing: a managerial approach, 2nd Australasian ed., Irwin, Sydney 1998.
  • Meffert H., Marketing. Grundlagen marktorientierter Unternehmensführung. Konzepte, Instrumente, Praxisbeispiele, Gabler Verlag, Wiesbaden 1998.
  • Mruk H., Rutkowski I. P., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1994.
  • Pfeiffer W., Bischoff P., Produktlebenszyklen - Instrument jeder strategischen Produktplanung, Steinmann 1981.
  • Picot A., Strukturwandel und Unternehmensstrategie, Teile 1, 2. Wist 10 (11/1981).
  • Porter M. E., The technological dimension of competitive strategy, Harvard Business School, Cambridge 1982.
  • Proctor T., Marketing management: Integrating theory and practice, International Thompson Publishing, London 1996.
  • Reed P., Marketing planning and strategy, 2nd ed., Harcourt Brace, Sydney 1997.
  • Ring D., Swan J., Product life cycle research: a literature review, "Journal of Business Research", Vo. 1.7 No. 3/1979, 219-242.
  • Rutkowski I., Wrzosek W., Strategia marketingowa, PWE, Warszawa 1985.
  • Scharf A., Schubert B., Marketing, Schäffer-Poschel Verlag, Stuttgart 1995.
  • Simon H., Preismanagement, Wiesbaden 1982.
  • Steinmann H., Planung und Kontroll, München 1981.
  • Wasson C. R., Dynamic competitive strategy and product life cycles, Challenge Books, St Charles, Il 1974.
  • Wright R. V. L., Strategic Centers - a contemporary managing system, Arthur D. Little Inc., Cambridge 1975.
  • Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000015834

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.